Áprilisban iMTM Média-Szolgáltató Kft. néven elsősorban interaktív tartalomfejlesztéssel foglalkozó társaság alakult - tudtuk meg Zala Krisztinától, az iMTM tartalomfejlesztési igazgatójától. A társaság tulajdonosa 74 százalékban a tv2-t üzemeltető MTM-SBS Rt. egyik fő részvényese, az MTM Kommunikációs Rt., 26 százalékban pedig a Mimóza Kft. Zala elmondása szerint a cég végzi az MTM által gyártott műsorok webes megvalósítását, interaktív és SMS-es játékok kialakítását, sőt adott témakörű tartalmak létrehozását is. Az igazgató példaként megemlítette a fesztival.hu tartalmat, amely május 30-tól látható. Zala arra a kérdésünkre, hogy milyen fejlesztési elképzeléseik vannak, kifejtette: érdeklődnek a digitális televíziózás iránt, így ebbe az irányba is elmozdulnak, valamint esetleg a elektronikus vállalatközi (business-to-business, b2b) kereskedelmi piac felé is nyitnak. A társaság vezetői a tervek szerint már ez év végétől nyereséget várnak, ennek mértékéről azonban az igazgató nem tudott nyilatkozni. A cég kisebbségi tulajdonosáról, a Mimóza Kft.-ről szólva Honti Pál ügyvezető elmondta: az 1996-ban életre hívott társaságnak magyar magánszemélyek a tulajdonosai, idegen és kockázati tőke nincs benne. A Mimóza többek között üzletfejlesztéssel, internetes tanácsadással, programkészítéssel foglalkozik, ám Honti szavai szerint nem szeretnének kizárólag webdizájner vagy programozócéggé válni: telekommunikációs, média- és oktatási megrendelőik is vannak. A cég az ügyvezető szerint idén mintegy 50 millió forintot fordít beruházásra, amelyet eszközvásárlásra, oktatásra és belső fejlesztésekre használnak fel. A társaság tavalyi nettó árbevétele 117 millió forint volt, melyhez 15 millió forintos nyereség társult. Idén az ügyvezető ennél jobb eredményre számít. Hofmeister Zoltán