Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A 60 országra kiterjedő Global Ad Spend Forecasts decemberi prognózisában még 3,5 százalékos növekedést vártak. Kiemelték:

a reklámpiac idei bővülését kizárólag a médiaárak emelkedése hajtotta, a pénzromlás hatását kiszűrve a szektor 0,6 százalékkal zsugorodhat.

A jelentés szerint a globális reklámpiac idei lassabb növekedése mögött a romló gazdasági tényezők, a recessziós félelmek és a magas infláció áll. A digitális hirdetések az idén 7,8 százalékkal, 424,3 milliárd dollárra emelkedhetnek, ezzel a szegmens részesedése a teljes reklámpiaci tortából 58,3 százalékot hasít ki.

Az elemzésben kiemelik, a reklámpiac legnagyobb szegmense az érettségi fázisba lépett: az elmúlt két évtized kétszámjegyű növekedését követően jövőre 6,2 százalékos, 2025-ben 5,9 százalékos bővülés várható. A mérsékeltebb növekedés ellenére a szegmens részaránya a teljes piacon belül meghaladhatja a 60 százalékot 2025-ben.

  • A költések mintegy negyedét (23,7 százalék) kitevő televíziós hirdetések értéke 3,1 százalékkal csökkenhet, miközben a köztéri hirdetésekre 3,8 százalékkal, a rádióreklámokra 0,8 százalékkal, míg mozireklámokra 2,1 százalékkal költenek többet a hirdetők.
  • A jelentés szerint 2023-ban folytatódik a napilapok és magazinok hirdetési piacának zsugorodása, az idén várhatóan 4,8 százalékkal csökken és ezzel részesedése 6,7 százalékra esik.
  • A dentsu előrejelzése szerint a köztéri költések mértéke 2026-ra már megelőzi a nyomtatott sajtóét, ezzel a harmadik legnépszerűbb hirdetési formává lép előre.

Az elemzés szerint a globális reklámpiac 2024-ben 4,7 százalékkal bővülhet

A növekedést a párizsi olimpia, a labdarúgó Európa-Bajnokság, illetve az amerikai elnökválasztás is támogatja. 2025-ben a piac 3,8 százalékkal növekedésére számítanak.

A nemzetközi trendekhez hasonlóan a magyar piacon egyszámjegyű bővülésre számít a dentsu 2023-ban, elsősorban a digitális, a televíziós, valamint a kültéri hirdetéseknek köszönhetően.

Reálértéken számítva a piaci költések érteke visszaesést mutat idén

– közölték.

Félperces kötelező reklám lesz a YouTube-on

A hosszabb reklámok a már jól megszokott két rövidebb hirdetés helyett jelennek majd meg. A vállalat a videók szüneteltetésekor is megjeleníti majd a hirdetéseket. Bővebben >>>