megállapodás résztvevői kiiktathatták az árversenyt, mesterségesen magas árszintet alakítottak ki. Az elmúlt napokban országszerte tartottak rajtaütéseket az üdítőgyártó és forgalmazó cég, illetve az üzletláncok telephelyein a GVH munkatársai.

A tájékoztatás szerint a lengyel Maspex-csoport magyarországi leányvállalatát - többek között az Olympos, Kubu, Apenta, Topjoy és Nestea márkák magyarországi forgalmazóját - a HoReCa (szállodák, éttermek, kávéházak) ágazat vizsgálatában beszerzett bizonyítékok alapján már február óta vizsgálta a versenyhatóság. A cég valószínűleg előírta partnereinek, hogy milyen minimum-áron árulhatják termékeit a hazai vendéglátóegységekben, illetve nagykereskedelmi forgalmazás során. A lefoglalt dokumentumok alapján az üdítőgyártó nem csupán a nagykereskedelmi és a vendéglátó szektorban, hanem valószínűleg a kereskedelmi szektorban is rögzítette az általa forgalmazott ital- és egyéb termékek árait. Így elkerülhették az árversenyt a népszerű márkáknál, mint az Apenta, a Kubu vagy a Nestea.

A GVH május 23-án újabb eljárást indított a Maspex Olympos Üdítőital Gyártó Kft.-vel és számos élelmiszeripari forgalmazó partnerével szemben, ami helyszíni rajtaütésekkel indult az érintett cégek telephelyein.

Az eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették, az a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul

– fűzte hozzá a GVH.

Eljött a várva várt pillanat: megfizethetővé teszik a tejet és a tejtermékeket

A magyar termelők és feldolgozók versenyképességének erősítése és a tejtermékek fogyasztói árainak csökkentése érdekében a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felülvizsgálja a nyerstej árát meghatározó árprognózis módszertanát – erről állapodtak meg a tejpiaci szakmaközi szervezet és a Gazdasági Versenyhivatal vezetői. Bővebben >>>