Csaknem teljesen helyreállt az alkatrészellátás a Citroën gyártó helyszínein, a csiphiány már nem nehezíti az importőrök készletezését és a megrendelések teljesítését – mondta el Marton András, a C Automobil Import Kft. Citroën márkaigazgatója az MTI-nek. Emlékeztetett arra, hogy a márka a koronavírus-járvány előtt is képes volt gyorsan kiszállítani a megrendelt járműveket, most pedig – túljutva az iparágat tavaly sújtó alkatrészhiányon – ismét megfelelő szintre emelkedtek a készletek.

A magyarországi újautó-piacon tavaly 2333 Citroën kelt el, ezzel a márka részesedése 1,81 százalék lett.

A Magyarországon eladott új Citroënek kissé több mint fele teherjármű, a többi személyautó – ismertette. A teherjárművek szegmensében minimális volt tavaly az elektromos meghajtású, a személyautóknál megközelítette a 8 százalékot.

Az elektromos modellek részarányának növekedését a magyar piacon rövid távon bizonytalannak ítéli a márkaigazgató, jelezte ugyanakkor, hogy a tervek szerint 2025-re a márka minden modellje elérhető lesz elektromos változatban is.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a C Automobil Import Kft. nettó árbevétele 2021-ben megközelítette a 18 milliárd forintot. A C Automobil Import Kft. nettó árbevétele 2022-ben 18,4 milliárd forint volt.

 

Egy életre elfelejtheti az újautó-vásárlást az átlagember?

Az inflációnál is gyorsabb ütemben emelkednek az újautó-árak Magyarországon, és világszerte hasonló a helyzet, ami nem sok jóval kecsegtet.