Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a Twitteren azt írta: 

Megállapodtunk Németországgal a (víz és szén-dioxid felhasználásával készült) e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról.

Volker Wissing német közlekedési miniszter ugyancsak a Twitteren számolt be arról, hogy szabaddá vált az út 2035 után is a csak klímasemleges üzemanyagot használó belső égésű motorral felszerelt új járművek előtt.

Németország ellenállása miatt nem sikerült eddig tető alá hozni az autókra vonatkozó új szén-dioxid-kibocsátási szabványokról szóló EU-szintű megállapodást, aminek az elfogadása felgyorsul a szombati német-EU egyezség révén.

A fosszilis üzemanyaggal működő autók betiltása kulcsfontosságú az EU célkitűzésének megvalósítása szempontjából, amely szerint

2050-ig az unió „klímasemlegessé” kívánja tenni gazdaságát,

vagyis teljesen meg akarja szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A belső égésű motor egymás torkának ugrasztotta a tagállami vezetőket

Bár a hivatalos tervek szerint nem került volna szóba a belső égésű motorok gyártásának tiltása 2035-től, mégis ettől volt hangos az Európai Unió márciusi csúcstalálkozójának nyitónapja. Mellette szóba került azért az európai versenyképesség javítása és Ukrajna támogatása is.