A szakértők attól tartanak, hogy ez elriasztja az utasokat, akiket a már egy évtizede tartó hatalmas viteldíjemelés sújtott, de legalább tudták használni az ingyenes netszolgáltatást. Christian Wolmar vonattörténészt feldühítette, hogy éppen akkor kell egy ilyen lépést tenni, amikor amikor megpróbálják visszacsábítani a vasút használatára az ingázókat.

Mit szeretnek az emberek a vonatokon csinálni? Szeretik elővenni a laptopjukat és a telefonjukat, és dobni néhány e-mailt vagy bármi mást, amit el kell végezniük.

Hozzátette, ha ezt nem tudják megtenni, akkor fontolóra vehetik az autójuk használatát - írja a metro.co.uk.

Anthony Smith, a Transport Focus független felügyeleti szerv vezérigazgatója emlékeztetett, a WiFi-hozzáférést sok utas ma természetesnek veszi.

Segít az embereknek abban, hogy az utazási idejük alatt is produktívak legyenek, és több embert ösztönözhet arra, hogy más közlekedési móddal szemben használjanak a vasúti közlekedést.

 

Hozzátette,  a járvány után több utast kell visszavinni a vonatra, nehéz lenne megindokolni, hogy eltávolítsanak valamit, ami vonzóbbá teszi a vasutat az ügyfelek számára.

A DfT szóvivője ezzel szemben úgy vélekedett,

a vasutak jelenleg bajban vannak pénzügyileg és igazságtalan, hogy továbbra is az adófizetők fizessék a számlát.

Szerinte a rövid utakon sok utas szívesebben használja telefonját anélkül, hogy csatlakozna a fedélzeti WiFi-hez. Ahhoz, hogy továbbra is sok vonaton WiFi-t biztosítsanak, a 2015-ben telepített berendezések cseréjére vagy korszerűsítésére is szükség lenne.

Dézsmálják a wifijét? Van mód a védekezésre

Lassú az internet, nehezen kapcsolódik a mobil az otthoni wifihez, és néha az is előfordul, hogy a saját lakásában mobilneten marad az ember. Ennek egyik oka az lehet, ha valaki a mi wifinket használja. Ahhoz, hogy ezt kideríthessük, érdemes elsajátítani a wifi-routerünk kezelését. Bővebben >>>