Egy friss elemzés szerint a várakozásokkal ellentétben egyre növekednek az adatvesztés okozta költségek. Ennek egyik fő oka, hogy a rosszindulatú támadások által okozott károk, illetve az ügyfelek bizalomvesztése miatt bekövetkezett veszteség is meredeken emelkedik. Az Egyesült Államokban végzett vizsgálat szerint tavaly a vállalati adatszivárgás átlagos költsége elérte a 7,2 millió dollárt a korábbi 6,8 millió helyett, illetve tíz dollárral, 214 dollárra drágult az egyes adategységekre vetített költség. A legdrágább adatszivárgási eset 35,3 millió dollárba került, ami 15 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, a legalacsonyabb költség pedig elérte a 780 ezer dollárt, ami négy százalékos emelkedés a 2009-es adatokhoz képest. A leggyakoribb, ugyanakkor szintén egyre költségesebb adatszivárgási ok továbbra is a hanyagság, amely az összes szivárgási eset 41 százalékát okozza. Egy év alatt harmadával növekedett a hanyagságból eredő károk költsége. Az adatszivárgás elhárításának hazai szakértője, a CDSYS, tapasztalatai szerint Magyarországon is a figyelmetlenségből, hanyagságból eredő adatszivárgási esetek a gyakoribbak, de a károk mértékét tekintve a rosszindulatú támadások jelentenek nagyobb veszélyt. A tanulmány szerint növekvő tendenciát mutat a vállalatok hirtelen, tervszerűtlen reagálása az adatvesztési esetekre, ami jelentős többletköltségekkel és az ügyfelek elvesztésével jár. Adatszivárgás miatt arányosan a legtöbb ügyfelet a gyógyszeripari és az egészségügyi cégek veszítették el. Az adatvesztés a kommunikációs, a gazdasági és a gyógyszeripari szektorban volt a legköltségesebb.