Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Megnyílt Microsoft Magyarország Pinpoint elnevezésű online piactér-szolgáltatása, amely mind a partnerek, mind pedig az ügyfelek számára iránytűként funkcionáló gyors és egyszerű segítséget kínál - jelentette be a szoftvercég hazai leányvállalata. Az oldal létrejöttének legfontosabb célja, hogy a Microsoft-alapú megoldások után érdeklődők egy helyen, könnyen, gyorsan, hatékonyan megtalálják azokat a cégeket, amelyek hitelesített Microsoft-partnerek, s mint ilyenek, hatékony segítséget/megoldást nyújtsanak ügyfeleiknek - válaszolta a Napi Gazdaság érdeklődésére Horváth András, a Microsoft Magyarország partnerhálózatának fejlesztésért felelős vezetője (képünkön). Arra törekedtek az oldal kialakításakor, hogy a felmerülő informatikai igényekre kapjon az érdeklődő releváns ajánlatokat, és ne egyfajta cégkatalógusként funkcionáljon. A virtuális piactéren a Microsoft technológiát alkalmazó minősített informatikai cégek különböző szempontok szerint szűrhető listája, az általuk kínált Microsoft termékek, megoldások és szolgáltatások legnagyobb gyűjteménye érhető el - tette hozzá Horváth András. Az online piactéren a Microsoft partnerei a cégbemutatókon túl ismertethetik az általuk kínált termékeket és szolgáltatásokat - az ügyfelek pedig egyszerűen kereshető felületen, szűrők segítségével találhatják meg a számukra legmegfelelőbb partnercégeket, szolgáltatásokat vagy informatikai szakértőket. A magyar Pinpoint indulásakor több mint 400 Microsoft-partner adatait tartalmazta az adatbázis, amelyből a weboldal látogatói kompetenciák, megoldások és szolgáltatások alapján választhatnak. A Napi Gazdaság által megkérdezett partnerek is hasznosnak ítélik az új piacteret. "A Qualysoft a Microsoft gold partnereként üdvözli az új szolgáltatást. Egyrészt büszkék vagyunk partneri fokozatunkra, amit szeretünk is megmutatni, másrészt pedig nagyon hasznosnak találjuk a partneri információk rendszerezett és szűrhető átadását. Amikor még csak az ötlet szintjén keresgél az ügyfél a lehetséges megoldások között, hasznos egy olyan piactér, ahol minden szükséges információ megtalálható" - jelentette ki Jáger Andrea, a Qualysoft marketingigazgatója. "A megújult program hasznos az ügyfeleknek, mert könnyebben tudják azonosítani, hogy az adott partner milyen területen rendelkezik kiemelkedő jártassággal. Így pedig sokkal könnyebb kiválasztani a leghozzáértőbb partnert" - jellemzi az új rendszert Illés József, a Montana Tudásmenedzsment Kft. kereskedelmi igazgatója. Véleménye szerint a kompetenciák révén a partnervállalat erőteljesebben kitűnhet a versenytársak közül. Ugyanakkor az is tény, hogy az új rendszer további szakmai fejlődésre készteti az abba belépőket. Az eddig megszerzett minősítések ugyanis sokat jelentenek, ám nem automatikusan konvertálhatók - mondta Illés. Az érdeklődők világszerte már több mint hétezer szoftveres alkalmazás és mintegy harmincezer Microsoft technológiai szakértő cég közül választhatnak. A listán szereplő partnerek korábbi és jövőbeni ügyfelei megoszthatják tapasztalataikat, így a későbbiekben az ügyfelek értékelései és minősítései is segítik a legmegbízhatóbb partnerek, valamint az adott üzleti igény kielégítésre leginkább megfelelő szoftverek és megoldások kiválasztását. Mint ismeretes, a Microsoft 2010 októberében megújította partnerminősítő eljárásait. Az új Microsoft Partner Network programban (a korábbiaktól eltérően) a partnercégek már nem egy általános fokozatot kapnak, hanem az általuk - szigorú vizsgákon való eredményes szereplés elismeréseként - megszerzett kompetenciákat egyesével ismeri el a Microsoft "silver" vagy "gold" minősítéssel. A változtatásra azért volt szükség - közölte a Napi Gazdasággal Horváth -, mert sok visszajelzés érkezett a partnereiktől, hogy nincsenek kellően megkülönböztetve egymástól. Sok kompetencia és még több specializáció közül válogathattak a partnerek, de ez nem volt igazán összhangban az ügyfelek vásárlási szokásaival és viszonylag nehezen tudtak rajta kiigazodni mind a partnerek, mind az ügyfelek. A Microsoft Partner Networkben jelenleg 28 kompetenciában bizonyíthatják az adott területhez kapcsolódó szaktudásukat és jártasságukat partnereink, amelyek megszerzésével kiemelkedhetnek versenytársaik közül. "A Pinpoint oldal létrejöttének célja kettős. Egyrészről a Microsoft Magyarország üzleti partnereinek kívánunk olyan felületet biztosítani, ahol kapcsolatot teremthet jövőbeni üzleti partnereivel. Másrészről a felhasználók, érdeklődők számára a Pinpoint egy olyan dinamikusan növekvő technológiai piactér, ahol a legnagyobb gyűjteményét találják meg a Microsoft technológiát használó minősített informatikai cégeknek és szolgáltatásaiknak" - magyarázta Horváth András.