A döntést Sorin Grindeanu román közlekedési miniszter jelentette be. A felek már február óta tárgyaltak a szerződés megegyezéses felbontásáról, de nem tudtak megállapodni, ezért most a román állami vállalat döntött a szerződés felbontásáról.

A megrendelő állami vállalat közlése szerint a kivitelező nem adott le még egy tervezési projektet sem, holott az idén év végén már kész kellene lennie a 28,5 kilométer hosszú szakasznak. A szerződést 2020-ban írták alá.

A miniszter közölte, hogy az új versenytárgyalást a lehető legrövidebb időn belül kiírják. Grindeanu egy közösségi bejegyzésben emlékeztetett, hogy a kormány egyszerűsítette a közbeszerzések kiírására vonatkozó jogszabályt, így most már nem kell éveket várni az újabb versenytárgyalás kiírására.

A CNAIR 2018 októberében hirdette ki győztesnek a Trameco SA, Vahostav SK, Drumuri Bihor SA, Drum Asfalt Srl, valamint az East Water Drillings SL társaságok által alkotott román-szlovák konzorciumot.

Előbb a versenyben alulmaradt cégek óvásainak elbírálása késleltette több mint másfél évig a szerződés megkötését. A 2020 augusztusi szerződéskötés után az hátráltatta a munkálatok elkezdését, hogy a pályázati kiírásban szereplő pontatlan adatokra hivatkozva a cégcsoport a kivitelezési díj lényeges megemelését kérte. Ehhez viszont a CNAIR nem járult hozzá.

A Brassó és Bors között tervezett 415 kilométer hosszú A3-as észak-erdélyi autópályát 2003-ban kezdték el építeni. Jelenleg a pályából három szakasz használható, a három együtt mintegy 107 kilométer. A Bihar-Bistraterebes szakasz megépítésére már 2015 áprilisában is győztest hirdetett a román hatóság, a spanyol Corsan SA által vezetett konzorcium azonban hozzá sem kezdett a munkához, és 2016 novemberében a szerződés felbontását kérte - írta az MTI.