A belvárosi retail fejlesztések sikerét számos külföldi példa is igazolja; a környező országokban sok esetben csak a városközponti projekteket nem függesztették fel. Ilyen például a bécsi Stefansplatz, ahol 2012-re 20 ezer négyzetméter összterületen felső kategóriás szállodákat, kiskereskedelmi egységeket és irodát építenek, a 6,5 ezer négyzetméteres  zágrábi Flower Square Passage kiskereskedelmi központ, amely jövőre nyitja meg kapuit, valamint a két éve átadott 50 ezer négyzetméter alapterületű  prágai Palladium Bevásárlóközpont.
                                                                                                                          
A belvárosban az épület hangulata, építészeti különlegessége is vonzza a vásárlókat. A felújított, modern elemek klasszikus építészeti környezetben, a nyitott terek és az egyedülálló bérlői összetétel, a minőségi vendéglátói és egyéb extra szolgáltatások olyan vásárlókat csábítanak, akik többre vágynak a klasszikus bevásárlóközponti kínálattal.

A fizetőképes turistaforgalom és a helyi lakosság a válságban is kiemelkedő kiskereskedelmi vásárlóerőt teremt a belvárosban, ennek ellenére mostanáig a külkerületekre, külvárosra koncentráltak a retail fejlesztők, itt található ugyanis nagyobb méretű szabadon felhasználható bérbeadható terület.

A piac visszaesése azonban felülírta a szabályokat; ma már egy projekt csak akkor lehet életképes, ha a megkülönbözteti magát a versenytársaktól és figyelembe veszi a vonzáskörzet vásárlási erejét- hangsúlyozza Kalapács Kornél a VÁCI1 üzletházat fejlesztő ORCO Kft. magyarországi vezetője. Úgy látja, a „Fő utca" program is hozzá fog járulni ahhoz, hogy a belváros ismét az egyik fő vásárlási-és kikapcsolódási központ legyen.
A pesti belvárosi oldalon van még potenciál az üzletház fejlesztések számára, és a jelen gazdasági körülmények között ezt a potenciált ki is kell használnia az ingatlanfejlesztőknek.