Átalakítják a második legnagyobb magyar plázát

Átalakítják Magyarország második legnagyobb területű bevásárlóközpontját, a folyamata mintegy 30 üzletet érint - közölte az üzemeltető társaság. Új üzlet nyílik, bővít a Zara és a H&M is.
Napi.hu, 2014. május 19. hétfő, 10:13
Fotó: Napi.hu

Főképp nők és 29 éven aluliak látogatják a magyar plázákat, sokan valóban csak látogatnak, hiszen boltba nem mennek be - derül ki a GfK friss felméréséből, melyet a Világgazdaság közölt. A magyar bevásárlóközpontok vendégei javarészt visszatérőek, hiszen a látogatók négyötöde rendszeresen, legalább havonta egyszer, felük pedig akár hetente is bemegy egy plázába.

Nem mindenki vásárol azonban, sőt az emberek harmada csak sétálgatni tér be, ők nem mennek be egy boltba se, akik viszont igen, átlagosan két üzletet tekintenek meg, igaz vásárolni inkább csak egyből vásárolnak. A vásárlások átlagos értéke 7300 forint, ám a fővárosi, illetve nagyobb bevásárlóközpontokban ez meghaladhatja a 10 ezer forintot is.

A GfK azt is vizsgálta, hogy mi alapján választ plázát a magyar: a legfontosabb szempont a közelség, utána a boltválaszték következik, amit a kellemes környezet követ. Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója a lapnak elmondta, hogy azok a bevásárlóközpontok, amelyek külön figyelmet fordítanak a kellemes környezet kialakítására, akár másfél aórás látogatásra is számíthatnak, szemben az átlagos egy órával.

Változás az Arénában - új üzlet nyit
Átalakításon megy keresztül Magyarország legnagyobb bevásárlóközpontja, amely hozzávetőlegesen 30 üzletet érint - közölte az ingatlanüzemeltető Cushman & Wakefield. Ebbe beletartozik a spanyol Inditex Csoport új, 600 négyzetméteres Massimo Dutti üzletének megnyitása, a Zara üzlet megnövelése, melynek eredményeképp a teljes terület 2500 négyzetméterre nő, valamint az Oysho üzlet átköltöztetése egy 250 négyzetméteres földszinti egységbe.

Az Inditex Csoport márkái mellett a svéd divatóriás, a H&M is 2500 négyzetméter alapterületűre bővíti üzletét, melyben szeptembertől még nagyobb választékkal, két emeleten várja majd vásárlóit.

A pláza kihasználtsága ezzel közel 100 százalékra nő, így ha bármelyik bérlő bővítene, vagy új bérlő érkezik, akkor annak először valahogy helyet kell teremteni - mondta a Világgazdaságnak adott interjújában Balla Erna, a bevásárlóközpont igazgatója.

HOZZÁSZÓLÁSOK