A fejlesztők eredetileg 240 ezer négyzetméter terület megépítését tervezték tavaly, végül azonban jóval kisebb mértékben bővült a piac. Az év első kilenc hónapjában 95 ezer négyezetméter modern raktárterületet adtak át, majd az utolsó negyedben több mint 35 ezer négyzetméterrel, összesen 770 ezer négyzetméterre piaci kínálat. A tervezettnél kisebb építési aktivitást eredményező év közepén tapasztalható borús kilátások később javultak. A meglóduló fejlesztési kedv miatt az idén számos jelentős fejlesztéssel lehet számolni. A főbb parkokon belül a spekulatív célú fejlesztések folytatódtak, ezzel biztosítva a kínálat jelentős részét. Az idén várhatóan elkészül az M1 Business Park és az Euro-BusinessPark, folytatódik Agrogate és East Gate Business Park első ütemének építése is. A szakértők szerint a fejlesztők a valós építkezéseket a ténylegesen jelentkező kereslet alapján ütemezik, vagyis ha növekedni fog az előbérleti szerződések aránya, akkor a piaci bővülés is nagyobb ütemű lesz. A fejlesztők vizsgálják az újabb lehetőségeket, elsősorban az M0-s új szakaszára koncentrálnak. Utóbbi területeken lehet számítani újabb projektekre, vidéken azonban továbbra is csak egy-két kiemelt helyen képzelhető el spekulatív fejlesztés. Az utolsó negyedévben 32 ezer, így az egész év során összesen 119 ezer négyzetméter területet adtak bérbe a piacon, ami jelentős visszaesés a tavalyelőtti adatokhoz képest, 2004-ben ugyanis 158 ezer négyzetmétert sikerült kiadni a bérlőknek. A piacon kevés volt a nagyobb volumenű tranzakció, a múlt év legnagyobb nyíltpiaci ügyletét a General Motors kötötte, az autómamut az Euro-BusinessPark 12,5 ezer négyzetméteres területére kötött előbérleti szerződést. A múlt év során az üresedési mutató fokozatosan 9 százalékról 8 százalékra csökkent, ami elmarad a korábbi 7,2 százaléktól, s nem is várható jelentősebb változás. Az ipari ingatlanok piacán továbbra is a logisztikai cégek a dominánsak, e cégekhez fűződik a bérleti tranzakciók több mint fele. A DTZ szakértői megjegyzik, a logisztikai kiszervezés egyre nő, de a régiós versenytársak komoly konkurenciát jelentenek: főként a szlovák és dél-lengyelországi területek szívhatnak el keresletet a magyar piacról. Az bérleti ügyleteket kötő cégek ágazati bontását tovább böngészve kiderül, hogy a logisztikai cégek után a kereskedelmi vállalatok aránya a legnagyobb, 15 százalékos. A könnyűipari és nagykereskedelmi társaságok 8-8 százalékot tudhatnak magukénak, a szolgáltató és szállítmányozással foglalkozó cégek egyaránt 4 százalékát adják az összes ügyletnek, a fennmaradó tranzakciókat pedig a gyógyszeripari és élelmiszeripari társaságokhoz kötődik. Az élénk piaci verseny miatt a bérleti díjak a korábbi trendnek megfelelően csekély mértékben csökkentek, de az elemzés szerint fennmarad az egyensúly, vagyis nem várható a komolyabb mérséklődés. A modern raktárakért Budapesten nettó 4,2 eurót kell fizetni havonta négyzetméterenként.