Az OTP Lakástakarék tapasztalatai szerint egy ingatlanra átlagosan 250 ezer forint terhet ró egy önkormányzati útépítés, a cég mindazonáltal az önkormányzati útfelújítások fellendülésére számít az elkövetkező időszakban többek közt egy erre a célra használható új lakástakarék konstrukciónak is köszönhetően.

A dél-alföldi régióban a legrosszabb a helyzet, itt 10 kilométer önkormányzati útból nyolcnak nincs burkolata. A közép-magyarországi régióban a legkisebb, de itt is 50 százalék feletti a kiépítetlen önkormányzati közutak aránya.  A megyék viszonylatában Komárom-Esztergom megye áll a legjobban, itt  60,9 százalék a kiépítetlen utak aránya, míg Bács-Kiskun megyében az önkormányzati tulajdonú utak 83,5 százaléka burkolat nélküli. A megyeszékhelyeken a burkolt utak átlagos aránya 49,9 százalék.

Budapesten a 4,9 ezer kilométer önkormányzati út és köztér mindössze 13,3 százaléka kiépítetlen, a nagyvárosok közül Székesfehérváron (12,1 százalék) találni hasonló arányt, míg például Győrben (30,7) és Miskolcon (43,3) jóval magasabb a rendes burkolat nélküli utak aránya.

A legnagyobb úthálózattal rendelkező városban, Kecskeméten, 78,8 százalék a kiépítetlen úthálózat aránya a teljes úthálózaton belül.

Közel 30 olyan falu van ma Magyarországon, ahol egyáltalán nincs aszfaltozott önkormányzati út, és 250 körül van azon kistelepülések száma, ahol a kiépítetlen utak aránya 95 százalékos, vagy annál magasabb.

A lista "másik végén" 45 település található, ezeknél 5 százalék alatti a kiépítetlen utak aránya.

 

 

 

QP | Quality Placement