Az OTP Lakástakarék tapasztalatai szerint egy ingatlanra átlagosan 250 ezer forint terhet ró egy önkormányzati útépítés, a cég mindazonáltal az önkormányzati útfelújítások fellendülésére számít az elkövetkező időszakban többek közt egy erre a célra használható új lakástakarék konstrukciónak is köszönhetően.
A dél-alföldi régióban a legrosszabb a helyzet, itt 10 kilométer önkormányzati útból nyolcnak nincs burkolata. A közép-magyarországi régióban a legkisebb, de itt is 50 százalék feletti a kiépítetlen önkormányzati közutak aránya. A megyék viszonylatában Komárom-Esztergom megye áll a legjobban, itt 60,9 százalék a kiépítetlen utak aránya, míg Bács-Kiskun megyében az önkormányzati tulajdonú utak 83,5 százaléka burkolat nélküli. A megyeszékhelyeken a burkolt utak átlagos aránya 49,9 százalék.
Budapesten a 4,9 ezer kilométer önkormányzati út és köztér mindössze 13,3 százaléka kiépítetlen, a nagyvárosok közül Székesfehérváron (12,1 százalék) találni hasonló arányt, míg például Győrben (30,7) és Miskolcon (43,3) jóval magasabb a rendes burkolat nélküli utak aránya.
A legnagyobb úthálózattal rendelkező városban, Kecskeméten, 78,8 százalék a kiépítetlen úthálózat aránya a teljes úthálózaton belül.
Közel 30 olyan falu van ma Magyarországon, ahol egyáltalán nincs aszfaltozott önkormányzati út, és 250 körül van azon kistelepülések száma, ahol a kiépítetlen utak aránya 95 százalékos, vagy annál magasabb.
A lista "másik végén" 45 település található, ezeknél 5 százalék alatti a kiépítetlen utak aránya.
Legolvasottabb

Újabb oltásra lehet szükségük a kínai vakcinával oltottaknak

Mélyen meghajolt a kormány Brüsszel előtt

Ez a legrosszabb hét a járvány kitörése óta, két ország húzta a számokat

Érkezik a nagy zuhé, keddre elsőfokú figyelmeztetés van érvényben

Szputnyik, Astra, Pfizer, Sinopharm: mindegyik megfelelő védettséget ad egy szerb kutatás szerint

Alakul a nagy brexitkatasztrófa

Koronavírus: ezt mutatják most a szennyvízadatok

Újabb 199 embert halt meg, ezer alatt a lélegeztetőgépen lévők száma
