A Déli pályaudvar a vasút kiemelt főpályaudvara Budapesten, a legjobb megoldást ezért kellő vizsgálatok és sok párbeszéd után kell megtalálni - mondta Fürjes. Ehhez kapcsolódva emlékeztetett, hogy a kormány a várossal, a kerületekkel együttműködve fogja elkészíteni Budapest tízéves stratégiai fejlesztési tervét, amelynek előkészítéseként az idén ősszel elindítják a Budapest-párbeszéd folyamatot. Az elmúlt nyolc év közös munkájának eredménye, hogy Budapest ma jobb, élhetőbb és otthonosabb város, mint nyolc évvel ezelőtt volt - véli Fürjes Balázs. (Fordulat a Déli pályaudvar sorsában - ezt a cikket olvasta?)

Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármestere úgy vélte, a pályaudvart nem szabad megszüntetni az elővárosi forgalomban betöltött szerepe miatt. Szerinte minél több parkolót kellene a környékén kialakítani, és jelezte, hogy a környék fejlesztésénél - a plázán kívül - sokféle lehetőséget elképzelhetőnek tart.

Fónagy János, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) elnökeként - aki egyben a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkára - arra hívta fel a figyelmet, hogy 2013-ban az Országgyűlés elfogadta az egységes személyszállítási törvényt, amely a vasút elsőbbségét mondja ki a közösségi közlekedésben, a vasúti személyszállításban pedig a Déli pályaudvar fontos szerepet tölt be. A közösségi közlekedés szempontjából a vasúthálózat fejlesztésében a következő időszakban is fontos lesz az elővárosi forgalom fejlesztése, a helyi és a helyközi közlekedés közötti különbség oldása - tette hozzá Fónagy az MTI híre szerint.

A konferenciát a Budapesti Hegyvidéki Önkormányzat, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Magyar Urbanisztikai Társaság szervezte.