Egyre jobban szeretjük a bevásárlóutcákat

A belvárosi kiskereskedelmi kínálat átalakulásának köszönhetően nőtt az érdeklődés a bevásárlóutcák iránt, de sokat kell még fejlődnie a bérlői összetételnek és kínálatnak, hogy a bevásárlóközpontokhoz szokott hazai közönséget is el tudják csábítani - derül ki a Jones Lang LaSalle (JLL) Budapest bevásárlóutcáiról szóló elemzéséből.
Napi.hu, 2013. november 19. kedd, 13:20

Az Andrássy út, Váci utca, Vörösmarty tér kiskereskedelmi kínálata viszonylag homogén (tömeg, prémium és luxus) és különböző vásárlói réteget céloznak meg. A luxus kereskedelmi márkák az Andrássy úton helyezkednek el, a Váci utca és a Vörösmarty tér inkább a tömegcikkeket és szuvenír termékeket kínálja. A Fashion Street üzleteiben a prémium kategóriás márkákat találhatjuk meg. Ennek az elkülönülésnek az eredményeként a bevásárlóutcák nem egymás konkurensei, hiszen különböző a kínálatuk - hangsúlyozzák az elemzők.

Az elmúlt 5-8 évben számos új márka nyitott üzletet Magyarországon (a Louis Vuitton, Gucci és Breitling márkák mellett például a Moncler, La Perla, The North Face), akár közvetlenül, vagy franchise partnereiken keresztül. A luxus és prémium kategóriás márkák elegánsabb környezetben kívántak üzletet nyitni, míg a tömegtermékeket kínáló üzleteket inkább a forgalmi adatok érdeklik. A Fashion Street projekt átadása után és az újonnan épült és felújított üzletek (Il Bacio di Stile, Paris Department Store, Vörösmarty No. 1) átadását követően a belvárosi vásárlóutcák arculata és megítélése nagymértékben javult -  állapítja meg a JLL.

A Jones Lang LaSalle budapesti irodájának szakértői szerint a belvárosi bevásárló utcák kínálatának erősödésének köszönhetően a nemzetközi befektetők  érdeklődése fellendült a belvárosi ingatlanok, mint befektetési lehetőség iránt.

HOZZÁSZÓLÁSOK