Ehud Amir régióban gondolkozik

Elsősorban a magyar fejlesztéseket részesíti előnyben a korábban a lakáspiacon az Autóker vezetőjeként hírnevet szerzett Ehud Amir, ám a TriHolding Kft. vezetőjeként visszatért szakembertől nem áll messze a környező országokbeli ingatlanfejlesztések gondolata sem. Romániában most indított 15 millió euró befektetéssel egy irodaberuházást, Lengyelországban pedig 155 millió eurós lakóingatlan-fejlesztésbe kezdett.
NAPI, 2008. május 27. kedd, 08:45
Fotó:

A lengyel, román, szlovák építőipari piacról már itthon is többet beszélnek, mint a magyarról. Meglátása szerint vannak még jó lehetőségek a hazai piacon?

Igen, úgy gondolom, még mindig vannak lehetőségek, hiszen az árak Magyarországon - összehasonlítva az említett országokéval - nagyon kedvezőek. Bár napjainkban a helyi piac gyenge, ám a fejlesztési befektetések hosszú távon továbbra is jó megtérüléssel kecsegtetnek. Az irodafejlesztésre alkalmas, különösen jó fekvésű helyre tervezett vagy érdekesnek ígérkező ipari, adott esetben raktárberuházásokban van fantázia. Néhány speciális szükséglet még mindig kielégítetlen. A luxuslakóingatlan-fejlesztés a II. és XII. kerületben és a budai oldal is még bőven kínál helyet a kereskedelmi projekteknek.

Budapesten hotelboom van, nem fél attól, hogy az első projektjükkel telítődő piacra lépnek?

Nem mondanám, hogy az első projektünk egy hotel, minthogy az elmúlt időszakban egyszerre több tranzakciót bonyolítottunk le. Budapesten részesedésem van több, folyamatban lévő lakóingatlan-fejlesztési projektben is, mint amilyen például a Marina Part. Dolgozunk továbbá logisztikai és raktárberuházásokon, illetve egy nagy, a Városliget mellett megvalósuló irodakomplexum fejlesztése is most kezdődik el. Összességében repertoárunk nagyon változatos. A Paulay Ede utcai hotelfejlesztésről annyit, hogy még a "boom" ellenére is sokkal inkább megéri hotelt építeni és megvárni, amíg felmennek a szállodai árak, mint ugyanott lakásokat tető alá hozni, amelyeket a mai, nem éppen kedvező lakóingatlan-piaci körülmények között kell értékesíteni.

Romániában és Lengyelországban már jelen vannak, most Ukrajna vagy Bulgária következik?

Igen. Tavaly nyáron már nyitottunk is irodát Ukrajnában, amely egyelőre a piacot és az ottani lehetőségeket tárja fel. Egyébként a hazai, vagyis a magyar fejlesztéseket részesítjük előnyben.

Mikor válhat vonzóvá Horvátország vagy Szerbia? Arrafelé van lehetősége magyar vállalkozásoknak?

Azt egyértelműen látni, hogy Szerbia és Horvátország már most nagyon vonzó, bár az ottani piaci szereplőkkel vagy helyhatóságokkal jóval nehezebb együttműködni. A szabályozás és a jogrendszer egyelőre jellemzően nem "nyugati".

HOZZÁSZÓLÁSOK