A Nagyváradi Nemzetközi Repülőtér csak a nevében nemzetközi, mert a jó ideje tartó politikai csatározások miatt elmaradt a légikikötő korábban beharangozott fejlesztése, így a bihari megyeszékhelyről még mindig csak Bukarestbe lehet repülni - írja a Maszol. Miközben Kolozsváron, Temesváron és Szatmárnémetiben újabb és újabb külföldi járatok beindítását jelentik be, Nagyváradon a két román légitársaság, a Tarom és a Blue Air is a bukaresti járatainak időpontjaival zsonglőrködik, hogy kiszolgálja az alig megmutatkozó igényeket.

Az egyetlen külföldi társaság, amely jelen állás szerint menetrend szerinti járatokat indítana Nagyváradról, az a Ryanair. Ez is csak azért, mert a nagyváradi önkormányzat egymillió euróval segítene az üzemeltetésben. Ez az a vállalat  jóval a koronavírus-járvány előtt sorra lemondta a Nagyváradra érkező vagy innen induló járatait, arra hivatkozva, hogy az óriáscégnek gazdaságilag nem jövedelmező ezeknek a fenntartása.

Korábban a Tarom és a Blue Air is bejelentette, hogy elindítja Nagyváradról a nemzetközi járatait, de egyikből sem lett semmi. Ennek okáról talán a Tarom-járatok meghiúsulását bejelentő közlemény írja le a legjobban. Arról volt szó, hogy a román állami légitársaság 2019 tavaszán Barcelonába és Milánóba is indít járatokat, ám hiába hirdették ezeket, járatonként átlagosan mindössze hét jegyet sikerült eladni.

Az utóbbi fél évben a váradi repülőtér többször is bejelentette, hogy – a mintegy egymillió eurós önkormányzati támogatásnak betudhatóan – a Ryanair elindítja menetrend szerinti járatait Londonba, Milánóba, Bolognába és Düsszeldorfba. Eredetileg 2020 decemberében kellett volna felszállniuk az ír légitársaság gépeinek Nagyváradról, azonban a járványra hivatkozva a járatok beindítását elhalasztották előbb február végére, majd pedig júliusra.

A repülőtér honlapján fellelhető legfrissebb információk szerint július 1-jén repül a Ryanair először Bolognába, és július 3-án indulnak a heti kétszeri járatok a London Stansted, Düsseldorf Weeze és Milánó Bergamo repülőterekre.