A területen lesz 40 vécé, 36 zuhanyozó, hat ivókút, egyenként 12 ivóhellyel, 24 órás orvosi szolgálat - a Vöröskereszttel együttműködésben -, valamint hatvan áramvételi hely. A migránsok itt információkhoz juthatnak és védelmet élveznek, a telepen nem lesznek rendőrök, de kívül megerősítik a rendőri jelenlétét.

A blokk ideiglenes lesz, "nem elszállásolni akarjuk ezeket az embereket, nincs szó arról, hogy komplett ellátást nyújtsunk. Itt nem menekülttábor lesz, gondoskodunk arról, hogy ne ázzanak és ne fagyjanak meg, de nem fogunk távfűtést kiépíteni - mondta Tarlós István. A főpolgármester emlékeztetett rá, hogy július 30-án adott utasítást egy operatív terv elkészítésére annak érdekében, hogyan tudnák óvni Budapest lakosságát és a város terhelését mérsékelni. Augusztusban nyíltak meg az első ideiglenes szociális blokkok. Az augusztus 22-én a macedón határnál tapasztal helyzet miatt döntöttek arról, hogy egy központi szociális blokkot alakítanak ki a Verseny utcában, amelyhez a posta is felajánlott egy tartalékterületet.

Rámutatott, hogy az ügyben a fővárosnak nincs kompetenciája, mint mondta, "önkéntes tűzoltók vagyunk". A főpolgármester azt mondta, sok függ a kormány előtt fekvő jogszabály-módosításoktól, jelenleg ugyanis nincs kényszerítési és intézkedési lehetőség.

Nem drágább a metrót felújítani, mint újat venni....

Nem drágább a metrót felújítani, mint újat venni mondta a főpolgármester az M3-as metró felújításáról. A felújított prototípus jövőre érkezhet meg, az első, felújított szerelvények jövőre forgalomba állhatnak, a projekt befejezése 2017 elejére várható. Tarlós szerint a főváros kezdettől fogva új szerelvények beszerzését tartotta volna biztonságosabbnak és műszakilag megalapozottabbnak, de a kormány a felújításhoz adott garanciát. Ennek költsége 69 milliárd forint lehet, (a szerződésben szereplő 82 milliárd csak opcionális, abban az esetben jöhet szóba, ha a vonalat 3,5 kilométerrel meghosszabbítanák Káposztásmegyer felé, de egyelőre erre nincs pénz). A főpolgármester hangsúlyozta: a felújítás nem drágább, mint új szerelvényeket beszerezni, "ezt állítani butaság vagy sanda szándék". A metróvonal infrastruktúrájának a felújítása - nettó értékben, luxuselemek nélkül - 125 milliárd forintba kerülhet, pontos összeg ma még nem mondható.

Tarlós megemlítette, hogy 36 előrehaladott állapotú, közlekedésfejlesztési projektje van a fővárosnak. Jelentős összeget várnak a kormány határozata szerint: többek között az árvízvédelemre 10 milliárdot, az elavult, azbeszt vízcsövek cseréjére 28 milliárdot, a csatornázási program befejezésére 7 milliárdost, egy új hulladékhasznosító építésére 50 milliárdot, a régi korszerűsítésére 7,5 milliárdot, a Városháza épületének felújítására 5 milliárdot. (A fővárosi fejlesztések listája a budapest.hu-ról letölthető.) Elmondta, hogy a Széll Kálmán tér felújítása jövő tavaszra elkészül, a budai fonódó villamos pedig még idén elindul. Elnézést kért a budapestiektől, "akik a korábbi városvezetés idején elszokhattak attól, hogy ekkora felszíni beruházások zajlanak".

Az árvízvédelmi fejlesztésekről kijelentette, azok akár 50 milliárd forintot is kitehetnek, s amint megkapják a forrásokat, elkezdik a munkát. A Csillaghegyi-öblözet védelme a legfontosabb. A védmű meg fog épülni 2017 végére, 2018 elejére, "a nyomvonalat nem én és nem a főváros fogja kijelölni" - tette hozzá.