A Lánchíd lezárása óta főként bontási munkákat végeznek. A hídról már eltávolították a dísz- és közvilágítást, felmarták az aszfaltot az úttestről, és folyamatosan halad az útpályaszegély bontása.

Egy héttel ezelőtt elkezdődött és mára látványos szakaszához ért a Lánchíd útpályájának bontása is: az elöregedett vasbeton pályalemezt a híd közepétől két irányba indulva „felszeletelik”, az egyenként két-három és fél tonna súlyú darabokat kiemelik, majd elszállítják. A kiemelt „szeletek” helyén egyelőre hatalmas lyukak maradnak, amelyeken keresztül feltárul a híd acél-tartószerkezete. Ezek állapotát a felújításon dolgozó tervezők és mérnökök folyamatosan vizsgálják, majd meghatározzák, pontosan milyen javításokra van szükség a megmaradó tartószerkezeten - olvasható a BKK közleményében.

Elkészült és már a Lánchídra emelik az építkezést kiszolgáló két bakdarut, és megépült az a sínpályarendszer is, amelyen a daruk hamarosan közlekedni fognak. Emellett – szemcseszórással – ma elkezdődtek a híd láncainak korrózióvédelmi munkái is.

Kép: MTI Fotó

A Lánchíd felújítása 2021. május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítésével, majd a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől, másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, a hónap végére pedig a budai oldalon is felállt a toronydaru.

A Lánchíd felújítása 2023-ra készül el.

Ön is figyelemmel kísérheti a híd rekonstrukcióját, erről hírek, adatok, információk a www.lanchid.hu oldalon olvashatók.