A nyílt, gyorsított eljárást tavaly októberben indította a MÁV. A Napi.hu is beszámolt akkor róla, hogy két hetet sem adott az ajánlatkérő  a szóba jöhető cégeknek arra, hogy ajánlatot tegyenek a budapesti Déli pályaudvar területe hasznosításának, továbbá a Kelenföldi pályaudvar bővítésének a megtervezésére.

A kiírás kifejtette, hogy a két pályaudvart érintő változás tervezése csak együtt végezhető, mivel azok szorosan összefüggnek. A gyorsaság a vonatkozó kormányhatározat határidői miatt volt szükséges, míg a fizetés az akkori költségvetésből történt. Miután a MÁV még nem szerződött le erre a projektre a kormánnyal, egyelőre nincs pénze rá és előfordulhat az is, hogy a szükségesnél kevesebbet kap - állt a felhívásban.

QP | Quality Placement

A tervezőnek javaslatot kellett tennie a Déli pályaudvar hasznosítására, a Kelenföldi pályaudvarnak pedig a vágányhálózatát, és az utasforgalmi területeit is bővíteni kellett. Mindehhez előbb hatásvizsgálatot kellett végezni, majd meg kellett tervezni a két pályaudvar közötti tároló vágányokat is.

A mostani közlemény tudatja azt, hogy a támogatási szerződés megkötése elmaradt, ezért kútba esett a fejlesztés. A nyertesek - közös ajánlattevőkként - a következők voltak: a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., a VIKÖTI Mérnök Iroda Kft. és a UNITEF-83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.