Csehországban nemrég adtak el egy 5 csillagos, 124 szobás prágai szállodát, a Palace Hotelt, valamint Lengyelországban most értékesítették a 3 csillagos, 288 szobás Mercure-t Zakopaneban. A Cushman & Wakefield előrejelzései szerint az elkövetkező hat hónapban még egy 5 csillagos prágai szálloda, valamint két másik 4 csillagos szálloda értékesítése várható Csehországban, egy 5 csillagos hotel eladása Magyarországon és legalább egy 5 csillagos hotel kerül új kézbe Lengyelországban is.

Bár Lengyelország a jelenleg legfelkapottabb befektetési piac a régión belül, Prága és Budapest prémium hotelei iránt is tapasztalunk érdeklődést - Mondja Frédéric Le Fichoux, a Cushman & Wakefield CEE Hospitality üzletágának vezetője.  A javuló befektetői kedv a RevPAR (Revenue per available room -  az átlagos napi ár és a kihasználtság szorzata.) mutató folyamatos növekedésének a következménye az idei évben, Pozsonyban (10,7 százalék), Budapesten (8,4 százalék) és Prágában (2,4 százalék) az előző év azonos időszakához képest. Varsóban az UEFA Európa bajnokság hatására jelentős volt a fellendülés 2012-ben és jelenleg állnak vissza a RevPAR mutatók a 2012 előtti, alacsonyabb mértékre.

A limitált fejlesztések szintén hozzájárulnak a fellendüléshez. A befektetők most a bevétel termelő befektetéseket kedvelik, melyeket általában jó áron árulnak. A fejlesztésekhez szükséges banki finanszírozás hiánya, a magasabb költségek és a kockázat tűrés is inkább a meglévő hotelek megvásárlására sarkall.

Az egyetlen kivétel ez alól Lengyelország, ahol továbbra is sorra adják át az új fejlesztésű szállodákat, mint a Hilton Doubletree a varsói Wawer kerületben és a Renaissance Chopin reptér hotel, melyek nyitása 2013 végén várható.  Prágában nagyon kevés hotel nyílt az elmúlt három évben, és ami nyílt, az is leginkább az olcsó és közepes árkategória. Budapesten az 5 csillagos Buddha Bar és a 4 csillagos Radisson Park Inn nyitása óta egyetlen szállodát sem adtak át. Pozsonyban 2012-ben nem nyílt új hotel és 2013-ban is csak a Linder hotel.