Az ingatlan adásvételt számos tényező nehezítheti, túl azon, hogy milyen az eladásra kínált ház elektromos hálózata illetve nyílászáró rendszere. Kulcsár Simon Dávid, az ingatlanplan.hu ingatlanértékesítője mesélt a Napi.hu-nak arról, hogy mely tényezők azok, amelyek eltántorítják a potenciális vevőket egy ingatlan megvásárlásától. 

Végtisztesség a szomszédban

Az ingatlanpiaci szakértő szerint a magyar kultúra halál felfogása, elmúláshoz való hozzáállása nagyban befolyásolja az ingatlaneladásokat, pedig 

egy temetőre néző ingatlannak számos előnyét is felsorolhatnánk: csendes szomszédok, beépítetlen, parkosított és rendszeresen gondozott környezet. Ezek rendkívül csalogató hívószavak, azonban ha ezeket nem egy közpark, hanem egy sírkert közelsége biztosítja, az inkább hat sokak számára egyszerre rémisztően és lehangolóan. 

A gyásszal párhuzamba állítható környezet jelentősen megnehezítheti az ingatlanunk eladását, különösképpen, ha az ablakokból vagy ajtóból közvetlenül rá lehet látni a sírokra. Az ilyen lakásokon, házakon, telkeken még nyomott áron is nehézséget okozhat túladni. Ha rendelkezünk ilyen ingatlannal,

a legjobb tanács az, hogy próbáljuk meg az érdeklődők felé kiemelni a szokatlan környezet korábban felsorolt előnyös tulajdonságait.

Rakoncátlan, hangoskodó ebek 

A szakértő kiemelte, hogy a szomszédban hangoskodó és rendetlenkedő kutyák, illetve egyéb állatok szintén elriaszthatják az ingatlanunk iránt érdeklődőket. 

Tovább rontja a helyzetet, amennyiben a szomszédunk egyszerre több kutyát tart, ahogy adott esetben egy szomszédban élő nagy testű kutya is megnehezítheti az eladást. Pláne, ha az érdeklődők azt látják, hogy nem elég magas a szomszéd kerítése, felmerülhet bennük a félelem, hogy a kutya kiszökik, amiből sokféle konfliktusforrás lehet. 

Ha ilyen ingatlannal rendelkezünk, nehéz lesz megoldást találnunk a problémára. Hosszú távon javíthat a helyzeten a szomszéd felé sövény ültetése, esetleg a szomszédunk rábírása a megfelelő utcafronti kerítés megépítésére 
– nyilatkozta Kulcsár Simon Dávid. 

Nyomornegyedben vagy mellette élni

Számos település szerves részét képezik az úgynevezett szegregátumok, az elszegényedett, lecsúszott rétegek által lakott nyomornegyedek. Az itt élők kitörését, továbblépését többek között pont az nehezíti, hogy a szegregátumokban található ingatlanok gyakorlatilag eladhatatlanok. 

Az árak magukért beszélnek. Ha csak egy-két utcányira vagyunk a település szegregátumától, részben a sztereotípiák miatt a nyomornegyed közelsége még így is kihat a már nem ott található ingatlanok áraira – állítja az ingatlanpiaci szakértő. 

Még nyomott árazással is, szinte lehetetlen ezekre a szegregátumhoz közeli ingatlanokra vevőt találni, a problémát ráadásul az ingatlantulajdonosok nem tudják önállóan sem befolyásolni, sem megoldani, hiszen a nyomornegyedek felszámolása csak hosszú idő alatt, célzott és összetett integrációs programokkal lehetséges. 

Ha belóg a kapanyél a képbe

Amikor ingatlanvadászat közben a vevők végigpörgetik az ingatlanhirdetéseket, az első döntő tényező, hogy az eladásra kínált ingatlant mennyire teszik vonzóvá a közzétett képek. 

Amennyiben az ingatlanunk hirdetési fotói nem elég meggyőzőek, a legtöbb érdeklődő már el sem fog jutni a hirdetésünk szövegéig. 

A leggyakoribb hiba, hogy a hirdetők túl sötét képeket készítenek, nem a megfelelő napszakban fotóznak, a lámpákat pedig nem kapcsolják fel, így „fekete lyuk” benyomását keltik a belső terek. Így a szakértő felhívja a figyelmet arra is, hogy

ha eladó ingatlanunkat a legjobb fényben szeretnénk feltüntetni, érdemes minél világosabb fotókat készítenünk. A rolókat húzzuk fel, a függönyöket húzzuk el és kapcsoljuk fel a lámpákat. 

Ezen túl nem egy hirdetésben találkozhatunk koszos, poros, pókhálós, rendetlen ingatlanokkal. A sötét képek mellett az ilyen fotókkal tudjuk a leginkább elriasztani az érdeklődőket. A fényképek elkészítése előtt ezért mindenképpen alaposan takarítsunk, portalanítsunk is, mert a minőségi fotón minden apró hiba látszani fog.

Kulcsár Simon Dávid hozzátette, hogy bár sokan kitakarítanak és felmosnak a fényképezés előtt, mégis bent marad a fotón a felmosóvödör, a tisztítószerek vagy a ruhaszárító.

Ha ezeket elfelejtik eltenni, a képek a takarítás ellenére is egy rendetlen ingatlan látszatát fogják kelteni.

A személyes tárgyak elől hagyása is súlyos fekete pont egy vásárló szemében, ugyanis a fürdőszoba pulton hagyott piperék, a fogkefe vagy a hajcsomós fésű szintén rossz benyomást tehetnek a vevőkre. A hálószobában se heverjen a szennyes ruha az ágyon, amennyiben pedig már mindent elpakoltunk egy fotó kedvéért, a szakértő tanácsolja, hogy az ágy is legyen bevetve