Összesen hat százalékkal bővült a kínálat az ingatlanpiacon április és június közepe között – írja elemzésében az ingatlan.com. Az ezt megelőző egy-két évben a kínálat szűkülése volt jellemző, ez tehát rövid idő alatt egy hirtelen fordulat.

„Ez azért érdekes, mert az elmúlt egy-két évben a szűkülő kínálat is szerepet játszott a drágulásban, emellett a lakáspiaci élénkülést is visszafogta” – mondta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője. 

Ugyan a portál látogatottsága nem csökkent, a látogatók már inkább csak nézelődők: az érdeklődések száma 6 százalékkal csökkent 2020. január óta. Az egymillió látogatóra jutó érdeklődések száma közel 30 százalékkal esett vissza, ami azt jelenti, hogy kevesebb a fizetőképes vásárló, mint a járvány előtt.

Az egy vásárlóra jutó tranzakciók száma mégis növekszik: többen vesznek tehát befektetési céllal lakóingatlant.

Úgy tűnik, az eladóknak már nincs olyan könnyű dolguk, mint az elmúlt években: a kiemelt hirdetések aránya az oldalon 26 százalékra nőtt, erre pedig az elmúlt négy évben nem volt példa. A közvetítők pedig 35 százalékkal többet költenek arra, hogy minél több emberhez jusson el egy-egy hirdetés.