Laza a talaj - durván drágul a közbeszerzés

Drágult a zalaegerszegi autóipari tesztpálya előkészítési munkája, mert a talaj szerkezete nem olyan, mint várták.
Szász Péter, 2018. január 12. péntek, 16:34

Az Autóipari Próbapálya Zala Kft. módosította a zalaegerszegi járműipari tesztpálya előkészítő kivitelezési munkáinak szerződését, mert a "talaj mechanikai szilárdsága jelentős szórást mutat" - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.

A dokumentum szerint a Duna Aszfalt Kft.-nek - amely megnyerte a közbeszerzést - nem volt lehetősége előzetesen felmérni a talaj állapotát. Ezt többek között a gyorsított eljárással magyarázzák.

A cég ezért most szembesült azzal, hogy a kivett talaj túlnyomó része nem alkalmas töltésépítésre.

A munkák ellenértéke így az eredeti nettó 3,32 milliárd forint helyett nettó 3,78 milliárd forint, vagyis 460 millió forinttal több. Ha egyébként élnek az opciós munkák lehetőségével, akkor a teljes számla nettó 4,48 milliárd forint lesz.

Ez csak egy töredéke a teljes beruházás mintegy 40 milliárdos összegének, amelybe többek között a zalaegerszegi okosváros program fejlesztései is bele tartoznak.

Az előkészítés mellett - amelynek keretösszege most módosult - a Duna Aszfalt az építésben is részt vesz. A cég a Szabadics Közmű- és Mélyépítő Zrt.-vel közösen nyerte meg a nettó 14,9 milliárd forintos tendert.

A tesztpálya építése 2017. szeptember 13-án.
MTI Fotó: Varga György

Ez egy keretszerződés, amelyben a Autóipari Próbapálya Zala Kft. olyan ütemben köthet szerződéseket, ahogy a pénz rendelkezésre áll.

Maga a tesztpálya több elemből áll majd, ezek a következők: handling- és offroad pálya, országúti szakasz, fékfelület, smart city zóna, továbbá járműdinamikai felület, emelkedők, rossz utak, zajmérő- és vizes szakasz. Építeni kell 10,3 kilométer hosszú 2-szer 1 sávos, továbbá 3,6 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos utat, 6 körforgalmat és 4 hidat is.

Speciális mérőeszközt tol egy munkás az aszfaltozása során.
MTI Fotó: Varga György

A tesztpálya főépületét és egy mérnöki épületet a ZÁÉV Építőipari Zrt. alakítja ki 2,3 milliárdért.

A főbejáratot és a rendezvénycsarnokokat egy 1528 négyzetméter beépített alapterületű épületben alakítják ki, emellett létrehoznak benne egy irodaközpontot is. A technikai épület beépített alapterülete 2333 négyzetméter lesz, a tömb a tesztpálya felhasználóinak nyújt speciális kialakítású műhelyeket és irodákat.

Címlapkép forrása: MTI Fotó/Varga György.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

RealMan, 2018.01.12 20:33

Laza talaj - a j.k. anyátok. Én itt NÉmetországban mielőtt megkezdődött a tervezése a gyártóüzememnek, igen sokrétű, mindenre kiterjedő talajvizsgálat volt próbafúrásokkal. Ezután az egyeztetések következtek a hatóságokkal és csak utána keuzdődött meg a gyár tervezése. Hihetetlen ez az amatőr magyar korrupció, mert még hülyék is vannak benne ráadásul.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html