Újra ki kell dolgozni Budapest fejlesztési stratégiáját - mondta Bagdy Gábor, főpolgármester-helyettes a Napi Gazdaság 5. ingatlankonferenciáján. Hozzátette: a főváros új alapokra helyezné Budapest, az állami és a piaci szereplők együttműködését.

A Váci úti fejlesztések kapcsán elmondta: látszott, hogy helyszín közlekedési csomópont mivolta vonzotta az ingatlanfejlesztőket, ám egyértelműen hiányzott, hogy Budapest egységes koncepciót alkosson meg és ennek mentén várja a beruházókat. Ami a finanszírozást illeti, a rossz emlékű ppp-konstrukciók helyett más típusú, hosszú távú pénzügyi együttműködésre van szükség.

Fontos, hogy a város indukálja a fejlesztéseket - vélekedett Konthur Adrienne, a CB Richards Ellis ügyvezető igazgatója. Ellenpéldaként említette a Váci út példáját: a logika ugyanis azt diktálta volna, hogy az Üllői úton alakuljon ki irodafolyoszó, mégsem így történt. Az igazgató szerint fontos, hogy a város és a fejlesztők közösen gondolkozzanak, hogyan lehetne nyugat-európai irányba fejleszteni Budapestet, de mindehhez centralizáltabb, egységesebb fejlesztési vízióra is szükség volna.

Bagdy szerint a főváros azt tervezi, hogy a Váci út példáján új fejlesztési pontokat határoznak meg Budapesten. Az egyik ilyen lehetőség a Moszkva térről most átkeresztelt Széll Kálmán tér, a leendő 4-es metró Etele téri végállomása, az 1-es villamos dél-budai átvezetésének térsége, a Városliget környéke, a Ferenciek tere, valamint a Vár.

A főpolgármester-helyettes hozzátette: szeretnék előtérbe helyezni azt az eddig teljes mértékben kiaknázatlan lehetőséget, amelyet a Duna jelent. A város folyó felé történő megnyitásához - a nyugat-európai modellekhez hasonlóan - a parti forgalom csillapítására is szükség van.