Az ingatlanvásárlási tapasztalattal rendelkezők 54 százaléka ingatlanhirdetési weboldalakon, illetve apróhirdetési oldalakon (32 százalék) szokott lakást, házat keresni, de fontos szerepet játszik a személyes ismertség (30 százalék) is – derült ki az otpotthon.hu és OTP Bank közös felméréséből.

  • Ingatlanközvetítőhöz 17 százalékuk fordult;
  • míg nyomtatott lapokban a válaszadók 9 százaléka kereste új otthonát;
  • a felületek között még fontos szerepet kap a közösségi média is, a magyarok 27 százaléka böngészi ezeket az oldalakat lakásvásárlás céljából.

digitalizáció már hosszú ideje begyűrűzött az ingatlanpiacra is, így nem meglepő, hogy legnagyobb arányban ingatlanhirdetési portálokon keressük az új otthonunkat. Bőven van még növekedési potenciál az ingatlan eladásra és vételre optimalizált portálokban, főleg a jelenlegi, ingatlanvásárlás szempontjából a korábbi évekhez képest kedvezőtlenebb helyzetben.

Csuda drága az otthonteremtés a legnépszerűbb fővárosi kerületben

Mutatjuk, melyik budapesti kerület bizonyult az érdeklődők kedvencének februárban. A városrészben 990 ezer forintos átlagos négyzetméteráron lehetett használt ingatlant vásárolni tavaly, míg az idei eladások alapján 1,4 millió forintra nőtt a négyzetméterár. Bővebben>>>

A vevők alapvető érdeke, hogy a lehető legszélesebb választékkal találkozhassanak. A nagyobb ingatlanportálokon a százezres nagyságrendet is elérheti a hirdetések száma, és a lakáskeresők saját igényeik szerint beállított szűrőkkel kereshetnek, tájékozódhatnak akár a finanszírozási lehetőségekről, igénybe vehető támogatásokról is.

Korfüggő, milyen módszerrel keresünk

A kutatás eredménye alapján életkor szerint eltérő stratégiákat alkalmazunk a keresésre.

  • Míg az ingatlanportálokat legnagyobb arányban (69 százalék) a 25-34 éves korosztály preferálja, addig a 18-24 éveseknél ez már megegyezik az átlaggal (54 százalék) és 55-69 éveseknél ez az arány csak 46 százalék.
  • A social media felületek használata inkább jellemző a 18-24 (55 százalék) valamint a 25-34 évesekre (57 százalék)
  • és az apróhirdetési oldalakon is ez a korosztály kutat a vágyott ingatlan után a legnagyobb arányban (44 százalék).
  • A közösségi médiafelületeket legkisebb mértékben (23 százalék) 55-69 évesek használják.

Az életkor előrehaladtával egyre kevésbé érezzük azt, hogy meg kellene kérdeznünk ismerőseinket.

Míg a 18-24 évesek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ismerőseiken keresztül is tájékozódnak, addig az 55-69 évesek 26 százaléka érezte ezt szükségesnek.