A közbeszerzési eljárás eredményét az ajánlatkérő, az állami tulajdonú Mahart-Szabadkikötő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

Az infrastruktúra fejlesztése - egyebek mellett - a következőket jelenti:

  • a konténerterminálon új térburkolat- és tranzitvágány építése,
  • térvilágítás és több parkoló építése.

A közbeszerzési felhívásban szerepelt még az A13 üzemeltetési raktár megépítése, továbbá a K2-K3 raktárak felújítása. Ezek a részek azonban eredménytelenek lettek.

A nyertessel, a felcsúti székhelyű, Mészáros Lőrinc érdekeltsége tartozó Mészáros és Mészáros Zrt.-vel július 6-án kötött szerződést az ajánlatkérő. Indult még a közbeszerzésen a Swietelsky Magyarország Kft. is.

A Napi.hu márciusban írt arról, hogy a Mészáros és Mészáros Zrt., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. fejlesztheti a Csepeli Szabadkikötőt, nettó 8 milliárd 78 millió forintért. Ebből a Mészáros és Mészáros 1 milliárd 78 millióval részesedik.