Új kereskedelmi láncok terjeszkedhetnek Magyarországon

A legtöbb nemzetközi kiskereskedelmi lánc az Egyesült Királyságban terjeszkedne, a francia és a német piac is dobogós célpont, a magyar pedig a spanyol és a holland piaccal együtt az ötödik a nemzetközi kiskereskedelmi láncok európai terjeszkedési célterületeinek listáján 2017-ben - derül ki a CBRE legfrissebb kutatásából.
Szepesi Anita, 2017. május 10. szerda, 15:00
Fotó: Napi.hu

Nyugat-Európa legnagyobb piacain terjeszkedne a legtöbb nemzetközi kiskereskedő. A régióban az Egyesült Királyságot a láncok 65 százaléka, Franciaországot 43 százalékuk,  Németország 38 százalékuk választaná. A célpontok képzeletbeli dobogójáról leszorulva a  negyedik helyen áll az Egyesült Arab Emírségek, amelyet a kiskereskedők 24 százaléka jelölt terjeszkedésének célpontjaként, az ötödik hely megosztva Spanyolországé, Hollandiáé és Magyarországé, amely országokat a nemzetközi kiskereskedők 19 százaléka jelölt meg terjeszkedési célpontként - részletezi a kiskereskedőkről szóló nemzetközi kutatását a CBRE. A felmérésben a szektor EMEA-régióbeli (Európa, Közel-Kelet és Afrika) terjeszkedési és technológiai terveit vizsgálták.

Az eredmények szerint a kiskereskedelmi láncok többsége (70 százaléka) legfeljebb tíz új üzlet nyitását tervezi 2017-ben, ami egy korábbinál sokkal óvatosabb növekedési stratégiát jelez. A bevásárló utcák és bevásárlóközpontok maradtak a legnépszerűbb célpontok - a megkérdezett láncok 80 százaléka ezeken a helyszíneken bővítené hálózatát.

A terjeszkedést korlátozó tényezők közül kiemelkedik a bérleti költségek növekedése, ami miatt a kereskedők 57 százaléka aggódik, ezt szorosan követi a megfelelő minőségű kiskereskedelmi ingatlan hiánya (51 százalék).

A kereskedők 81 százaléka biztos benne, hogy az internetes kereskedelem növekedése nem gátolja bolthálózata európai bővítését. Csak kevesen számítanak arra, hogy az internet csökkenti az üzlethelyiségek iránti igényt és hogy a vásárlási szokások változása miatt a bevétel szinten tartása kevesebb bolttal is elérhető. A kutatás rávilágít arra, hogy az üzlethelyiségek szerepe valóban megváltozóban van, és a brandek egyre több üzletet használnak lehetőségként a tapasztalatokon alapuló kiskereskedelem bemutatására.

A digitális technológiákba való befektetések esetében a kereskedők 87 százaléka már bevezette (vagy tervezi bevezetni) integrált bolti és közösségi média platformját. A kereskedők 58 százaléka (nagyon) egyetértett abban, hogy a boltban használt technológiák egyre fontosabbak: harmaduk már bevezette (vagy tervezi bevezetni) az interaktív képernyőket és próbafülkéket - és ez a trend 2017-ben még jellemzőbb lesz - írja a CBRE.

HOZZÁSZÓLÁSOK