A munkaterületet március 23-án átadták a kivitelezőnek. A várhatóan 11 hónapig tartó munkák után egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi, a nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére. A pályaudvart akadálymentesen lehet majd megközelíteni az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn és liften.

Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren. A 200-250 négyzetméteres ügyféltérhez kapcsolódik kilenc menetjegypénztár és két személyes ügyfélszolgálati pult, amelyek közül az egyik akadálymentesített, továbbá egy szolgáltatás-értékesítő iroda is, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket lehet intézni - írja a cég.

A naponta több mint 30 ezer utast fogadó Keleti pályaudvar korszerűsítésének első üteme 2019-ben kezdődött. Saját forrásból újraaszfaltozták az utasforgalmi területeket, ledes utastájékoztató kijelzőfalat alakítottak ki, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a korszerűtlen büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javították a vasúti pályát. Most pedig a kormányzati és uniós forrásoknak köszönhetően modern, korszerű, akadálymentes utascentrumot alakíthatnak ki - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Ezzel párhuzamosan folyik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének a felújítása is, a csarnokot tanévkezdésre megnyitják. Emellett nyáron további utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végeznek.

1,6 milliárdból épül

A MÁV szakemberei által megtervezett, és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített, mintegy 1,6 milliárd forint értékű beruházást a kormány és az Európai Unió Kohéziós Alapja társfinanszírozza, a munkákat a HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. végzi.