Annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban többen megkérdőjelezték a papíralapú telefonkönyvek és szakmai névsorok létjogosultságát, a tapasztalatok szerint még van igény az ilyen kiadványokra. Természetesen az internet és a mobilkommunikáció az elmúlt években olyan új lehetőségeket teremtett, amelyek egyben a fogyasztói igények átalakulását is jelentették. Új szereplők tűntek fel a piacon, de persze a korábbiak is megpróbáltak megfelelni a mai kor követelményeinek. A Magyar Telefonkönyvkiadó Társaság (MTT) 1991-ben jött létre a magyar telefonkönyv-sorozatok és az Arany Oldalak kiadására. Az azóta bekövetkezett rohamos változások ellenére a cégnek sikerült megőriznie pozícióját, ami többek közt annak köszönhető, hogy felismerte az új médiában rejlő lehetőségeket: nem versenytársként, hanem kihasználatlan lehetőségként kezelte azokat. A profi, jól megalapozott, ügyfelet elérő marketingstratégia különösen fontos egy olyan időszakban, amikor a gazdasági válság miatt egyre élesedik a verseny a szűkülő piacon - figyelmeztet Németh Norbert, az MTT termékmenedzsere. A felmérések szerint a magyar lakosságot túl sok impulzus éri, amelyek legnagyobb része a televízióból jön. Így a más médiumokban, mint például egy jól ismert és jól bevált könyvben elhelyezett hirdetéseket jobban tolerálják az emberek. A cég esetében nem csak telefonkönyvről van szó, hiszen az MTT modern, egyszerűen és hatékonyan használható internetes keresőoldalakkal támogatja könyveit és felhasználóit. Az Arany Oldalak és a Telefonkönyv pedig egyben olyan márkanév is, ami az interneten szintén értékes és hiteles hirdetési felület. A szakember véleményét a hirdetői visszajelzések mellett közvélemény-kutatások is alátámasztják: az Arany Oldalakban található hirdetéseket a felhasználók fontosnak és hasznosnak tartják, ma is sokan vallják, hogy "ha valamire hirtelen szükségem van, akkor bátran fordulhatok az Arany Oldalakhoz". A telefon-előfizetőknek és a cégeknek az előfizetés részeként szolgáltatják a könyveket. Ezek a kiadványok sokak számára fontosak, olyannyira, hogy a címzettek zöme elmegy érte a postára, és az adott kötetet kézre eső helyen, a telefonkészüléke környezetében tartja. Mindez elsősorban a folyamatos újításoknak köszönhető, a következő budapesti Arany Oldalakban például egyrészt szakmák szerint találhatóak meg a cégek, de névsor alapján telefonkönyvként is szerepelnek benne az adatok. Ez nemcsak a felhasználóknak praktikus, de a hirdetők is dupla eséllyel érhetik el egy könyvben, két "oldalról" leendő ügyfeleiket. Sőt, a megyei Telefonkönyv és az Arany Oldalak egybekötésével még hasznosabbá váltak a megyei kiadványok. (A cikk az MTT közreműködésével jött létre.)