Hamarosan egy egészségügyi eszközökre, egy szórakoztatásra és egy utazásra szakosodott, vertikális vállalatközi online kereskedelmi (b2b) portált indít a Webigen Rt. Az összesen mintegy 500 millió forint befektetést igénylő fejlesztések nyomán online-piactereket hoznak létre az iparági szereplők számára. Úgy tudjuk, hogy a webfejlesztésre szakosodott, a Wallis Rt. 73, a PSINet Magyarország Kft. 15 és üzleti angyalok 12 százalékos tulajdonában álló, 16 millió dolláros tőkejuttatással tavaly májusban alakult Webigen Rt. mindhárom portálhoz offline, vagyis nem netes céggel társul. A szerződések aláírás előtt állnak. A Webigen nyílt vállalatközi online rendszerét a markáns online-piaci bessz kivédése érdekében jól bejáratott hagyományos kereskedelmi kapcsolatokra építené, azt remélve, hogy a meglévő kapcsolatokat tudják gyorsítani és olcsóbbá tenni. Báthory Balázs vezérigazgató ennek példájaként hozta fel az InfoRádió Kft.-vel 50-50 százalékban már létrehozott Infostart Rt.-t (NAPI Gazdaság, 2001. május 4., 5. oldal), amelynek hírportálja júliustól indul, ám jövendőbeli partnereiket nem kívánta megnevezni. Az egyéves társaság Ormosy Gábor pénzügyi igazgató tájékoztatása szerint tavaly csoportszinten 1,5 milliárd forint nettó árbevétel mellett üzemi szinten veszteséges volt, igaz, a tervezettnél kisebb mértékben. Ez azonban mérleg szinten tovább romlott a rendkívüli veszteség miatt, amit az okozott, hogy a Webigen és a tv2-tulajdonos MTM Kommunikációs Rt. által közösen birtokolt TV-Online Kft.-t végelszámolják és nyilvántartási érték alatt értékesítették a Dokinet Kft. 50 százalékát. Idén a vezérigazgató várakozása szerint a csoport 2 milliárd forint nettó árbevétel mellett „kis pluszszal” zárhat. Egyelőre nem ígérnek osztalékot. A 173 millió forint alaptőkéjű társaság megalakulásakor információnk szerint 2,9 milliárd forintot készpénzben rakott le a Wallis Rt. és összesen 1,5 milliárd forint nyilvántartási értéken került a cég kezébe a Wallistól a Land Walking Kft., a Magyar Számítógépes Telefon-Média Kutató Intézet Kft., illetve a PSINet-cégtől az Elender Web Kft., a TV-Online és a Dokinet. Akkor úgy döntöttek, hogy a cégeket beolvasztják a Webigenbe. Ez végül is nem így történt: az Elender Web kiürült, tevékenységét teljesen átvette a Webigen, a Land Walking pedig Café Reklámügynökség Kft. néven folytatja működését. Báthory kifejtette: a Webigen holdingként irányítja a tulajdonában lévő netes cégeket, emellett b2b alkalmazásokat fejleszt és callcenter-szolgáltatásokat végez. A kommunikációs divíziót a „Café-csoport”, azaz a Café Reklámügynökség, és a kommunikációs szolgáltatásokat végző, márciusban Webigen-többséggel megalapított Café PR Kft. képviseli. Marnitz István