A Philip Morris Companies Inc. bejelentette, hogy megváltoztatja nevét. A lépés célja elsősorban annak tudatosítása - derül ki az egyesült államokbeli vállalat közleményéből -, hogy a Philip Morris már rég nem egyszerű dohánygyár, hanem szerteágazó tevékenységű konglomerátum. A csoport - amely egyben a világ legnagyobb dohánygyártója - mindazonáltal nem akarja megtagadni eredetét, így két dohányipari cége, a Philip Morris USA és a Philip Morris International éppen úgy megtartja nevét, mint sörgyára, a Miller Brewing Co. és a Kraft Foods Inc. élelmiszer-ipari vállalat, amelynek többségi tulajdonosa. Így a névváltoztatás alapvetően az anyavállalatot érinti: az Egyesült Államokban, Virginia államban bejegyzett Philip Morris Companies Inc. azt javasolja részvényeseinek, hogy a cég új neve - termékeinek magas (altus = magas) színvonalára utalva - Altria Group Inc. legyen. A vállalati szolgáltatásokat nyújtó Philip Morris Management Corporation új neve Altria Corporate Services, pénzügyi szolgáltató részlege pedig Philip Morris Capital Corp. helyett Altria Capital Corp. lesz. A vállalat közleménye szerint a tulajdonosok remélhetőleg a következő éves közgyűlésükön, jövő év április 25-én jóváhagyják a vezetés javaslatát. Steven Parrish, a társaság első elnökhelyettese a Reutersnak elmondta, hogy változatlan marad a Philip Morris cigaretták 1919 óta használt koronás logója is. A cég egy londoni cigarettagyártótól örökölte nevét, aki 1847-ben nyitotta meg üzletét a brit fővárosban, amelyet örökösei eladtak William Thomsonnak. Tőle vették meg 1919-ben amerikai befektetők a Philip Morris márkájú cigaretták gyártási jogát. A névváltoztatás nem érinti a magyar dohányipari érdekeltségeket - tudtuk meg Dávid Pétertől, a Philip Morris Magyarország Kft. kommunikációs igazgatójától, ugyanis nem a holding a közvetlen tulajdonosuk. A Kraft Food Kft.-nél az anyavállalat neve szintén nem változik. A Kraft Food nyáron egyezett meg a német Stollwerck AG-val a kelet- és közép-európai üzletágak, köztük a magyar átvételéről is. A Kraft ezzel jelentősen növeli részesedését a magyar édességpiacon, ahol már eddig is Nestlé és a Danone nagy konkurense volt. (NAPI)