A román közlekedési tárca semmissé nyilvánította a Tarom 20 százalékos részvénycsomagja tőzsdei listázásának lebonyolítására kiírt pályázatot, mivel a határidő lejártáig beérkezett egyetlen ajánlat túl drágának bizonyult − jelentette be a hét végén Anca Boagiu közlekedési miniszter. Az IPO előkészítésére napokon belül új pályázatot ír ki minisztérium, december közepéig ugyanis győztest kell hirdetni − tette hozzá Boagiu. A Tarom privatizálását − több állami vállalat mellett − ugyanis egyre nyomatékosabban követeli az IMF, miután a nemzeti légitársaság évről évre egyre nagyobb veszteséggel működik. A társaság flottája kilenc Boeing−737-es, öt Airbus és kilenc − elsősorban a belföldi járatokon üzemelő − ATR gépből áll. Hivatalos adatok szerint a vállalat tavaly 306 millió eurós bevétel mellett 78,9 millió eurós veszteséget termelt, az elmúlt négy év mérlege pedig csaknem 574 millió eurós mínuszt mutat. Mindezt annak ellenére, hogy az utasok számát egy év alatt sikerült 1,7 millióról 2,1 millióra növelni.

Nem véletlen tehát a részvénycsomag iránti érdektelenség − vélik a piaci szereplők −, a társaságnak ugyanis legfeljebb szimbolikus értéke van. Az érdeklődés hiányára magyarázat lehet az is, hogy a pályázati kiírás alapján a kibocsátást bonyolító cég csak az eladott részvények után kap jutalékot, így fennáll annak a veszélye, hogy sikertelen listázás esetén a költségeket veszteségként kell a pénzintézetnek elkönyvelnie. Erre reális az esély, miután az idén rekordprofitot termelő Petrom rábocsátása érdeklődés hiányában meghiúsult és a szintén jól teljesítő Transelectrica listázására is mindössze egyetlen ajánlat érkezett.