Idén 70 milliót, jövőre pedig 108 milliót adhat el az Apple az iPad nevű táblagépéből a tavalyi 17,6 millió után a Gartner piackutató szerint − az idén várhatóan 69 százalékos részesedése pedig négy év múlva csupán kismértékben, 47 százalékra esik vissza az egyik legerőteljesebben fejlődő piacon. A japán gazdaságot sújtó katasztrófasorozatot és készlethiányt az elemzők szerint − a kínai bérgyártókat, többek között a Foxconnt kapacitásán felüli megrendelések elárasztásával − riválisai kiszorítására felhasználó Apple így hosszú ideig bebiztosíthatja uralmát. A Gartner szerint a Google operációs rendszerét, az Androidot használó táblagépek részesedése a dupáljára nőhet a következő négy év alatt: az idei 20 százalékról 39 százékra. Az androidos gépeket gyártó, az Apple-höz technikailag leggyorsabban felzárkózó Samsung eladási számai elemzők szerint egyelőre kiábrándítóak, ráadásul az iPad sikere miatt egyre agresszívabb árverseny a gépek jövedelmezőségét is rontja. Bajba kerülhet a táblagépe, a Playbook bemutatását a készlethiány miatt egy hónappal elhalasztó Research In Motion (RIM) is, mivel a Gartner szerint szinte kizárólag nagyvállalatok megrendelésében bízhat − így viszont aligha nőhet a gép piaci részesedése 10 százalék fölé.