Ötvenöt konténerrel megrakott tehervonat indult Pekingből Moszkvába. A kínai média elárulta, hogy ezzel a lépéssel Peking nagyobb dinamikával törne be az európai piacra és olyan áruszállítási központtá válna, amely közvetlen és menetrendszerű Kína-Európa teherszállítási kapcsolatokkal rendelkezik.

Elengedhetetlen eszközök

A különböző árucikkeket, köztük építőanyagokat, háztartási elektromos berendezéseket és ruházati cikkeket szállító szerelvény a főváros északkeleti részén található Pinggu kerület logisztikai központjából indult és az észak-kínai Belső Mongólia Mancsouli határvárosánál hagyja el az országot. 

A vonat 9 ezer kilométert megtéve, várhatóan 18 nap múlva ér Moszkvába.

A projektet indító nemzetközi fuvarozási vállalat vezérigazgatója szerint ezzel az új megoldással jelentősen csökkennek a logisztikai költségek és megnövekszik a szállítás hatékonysága.

Oroszoroszág az ukrajnai háború kezdete óta baráti viszonyban áll Kínával. Erre a kapcsolatra gazdasági szüksége is van, ugyanis az orosz elnök igyekszik uralni az orosz piacot sújtó gazdasági szankciók miatt eluralkodott káoszon. 

Kína szeretne Európához kapcsolódni 

Liu Csen-fang, az állami vasúttársaság igazgatóságának elnöke azt nyilatkozta, hogy a Kína és Európa közötti vasúti áruszállítás hálózata már 108 kínai várost köt össze 25 európai ország 208 városával

A Kína és Oroszország közötti kereskedelmi forgalom 2022-ben, amikor a nyugati államok elkezdték szankciókkal sújtani Oroszországot, rekordot ért el. A januári és februári adatok 19,8 százalékos – 15 milliárd dolláros – további emelkedésről árulkodnak.