Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Sok kérdés merült fel, ami nem volt idáig tisztázott, ebbő okulva az amerikai filmakadémia változtatott a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos szabályain – írja a The Guardian.

A változások között szerepel az olyan magánrendezvényekre és összejövetelekre vonatkozó szabályok pontosítása, amelyeken az amerikai filmakadémia tagjai is jelen vannak.

Eszerint magánszemélyek rendezhetnek ilyen „nem hivatalos promóciós” eseményeket az Oscar-jelölések támogatására, de stúdiók és cégek nem finanszírozhatják, szervezhetik vagy támogathatják azokat.

Az új szabályozás leszögezi, hogy a filmakadémia tagjai nem használhatják a közösségi médiát arra, hogy „bátorítsák vagy lebeszéljék a tagokat arról, hogy szavazzanak bármely filmre, előadásra vagy teljesítményre”.

A filmakadémia tagjai pedig ezentúl a médiának sem nyilatkozhatnak nevük elhallgatásával a jelölésekkel kapcsolatban, sem arról, hogy ők kire szavaznának.

Kampányoltak a sztárok egy jelölt mellett, igazságtalan előnyhöz jutott

A stúdióknak négy vetítés megszervezését engedélyezik a jelölési időszakban, de a közönségtalálkozók számát nem korlátozzák, ha azoknak nincs hivatalos házigazdája.

A filmakadémia kormányzótanácsának tagjai viszont semmilyen magánrendezvényt, találkozót vagy vetítést nem szervezhetnek vagy moderálhatnak, kivéve akkor, ha közvetlenül érintettek egy film kapcsán.

A 96. Oscar-gálára készülve a filmakadémia szerint azért tartották fontosnak a promóciós szabályok felülvizsgálatát, hogy egyértelművé, igazságossá és átláthatóvá tegyék a filmek népszerűsítését a díjszezonban.

Az idei Oscar-díjszezonban egyebek mellett az váltott ki vitákat, hogy Andrea Riseborough brit színésznőt is jelölték a legjobb színésznő kategóriában, miután számos sztár a közösségi médián kampányolt az érdekében.