Engedély nélkül száguldoztak a SuperKarpata Trophy 2023 verseny szervezői és résztvevői az Erdélyi-szigethegységben található, Élesd melletti természetvédelmi területen és egy régészeti lelőhelyen. Utóbbi kapcsán a Bihar megyei művelődési igazgatóság is vizsgálatot indított.

Sever Serbanescu, a környezetvédelmi őrség Bihar megyei vezetője elmondta:

a verseny szervezőjét tízezer eurónak, a tetten ért öt terepmotorost egyenként ezer - kétezer eurónak megfelelő lej bírságra ítélték.

Hozzátette: az osztrák szervezők és versenyzők megtalálásában az Europol segít, mivel tettenéréskor útlevelet mutattak fel, melyen nem szerepelt az ausztriai lakcímük.

Az Ebihoreanul portál azt írja, hogy a verseny Bihar megyei szakaszán 38 csapat vett részt 81 terepjárművel nyolc nyugat-európai országból, a többi között az Erdélyhez hasonló természeti környezettel rendelkező Ausztriából, Németországból és Svájcból, ahol szigorúan büntetik az ilyen típusú versenyek szervezését.

Romániában is tiltja a törvény, és a szervezők nem rendelkeztek a román hatóságok engedélyével

A román hatóságok egy Bihar megyei lakos feljelentése nyomán a versenyzők nyomába eredtek, de csak Máramaros megyében érték tetten őket, miután Szilágy és Beszterce-Naszód megyén is áthaladtak. A versenyt végül egy nappal a vége előtt, május 19 – én sikerült lefújni.

A szervezők egyébként visszaesők, hasonló okból kifolyólag 2016-ban is tízezer euróra bírságolta őket a környezetvédelmi őrség, és nem engedélyezte a futamot, de nem vették figyelembe a tiltást. Ezért újabb húszezer euró bírságot róttak ki rájuk.

A terepmotorosok Bihar megye mellett Kolozs, Szilágy, Beszterce-Naszód és Máramaros megyében is megrongáltak védett területeket

A román hatóságokhoz rendszeresen érkezik panasz arról, hogy turisták quadokkal vagy más terepjárművekkel kárt tesznek a természetvédelmi területekben, tönkre teszik a védett növényeket, elzavarják az állatokat.

Egy röpke évtized, és befellegzik a belsőégésű motoros autóknak

Az Európai Parlament elfogadta azt az uniós javaslatot, miszerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a káros anyagokat kibocsátó járművek gyártását, és a határidő után kizárólag elektromos gépjárműveket lehet forgalomba hozni. Végső jóváhagyást az Európai Tanács adhat. Bővebben >>>