A GVH 2009. október 30. és december 1. között folytatott tisztességtelen kereskedelmi gakorlata miatt 5 millió forinra bírságolta a biztosítási alkuszi tevékenységet folytató Netrisk.hu Kft-t., ami online biztosítási portált üzemeltet.

A biztosítók díjai közötti tájékozódáshoz nyújtott segítséget a Netrisk szolgáltatása, melynek népszerűsítése érdekében 2009. október 30. és december 1. között többek között televíziós- és rádióreklámokat tett közzé és saját honlapja révén is propagálta azt.

A Versenyhivatal álláspontja alapján azonban a Netrisk tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes tájékoztatásaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást tett közzé.

A Netrisk azt állította, hogy a fogyasztó a netrisk.hu oldalon a biztosítók összes ajánlatából választhat. Ez az állítás azt üzeni a fogyasztóknak, hogy a Netrisk szolgáltatásával a piacon fellelhető összes biztosító valamennyi ajánlata elérhetővé válik, ugyanakkor a portál révén nem volt a fogyasztók számára elérhető a piacon fellelhető teljes kínálat.

A Netrisknek valamennyi, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötő biztosítóval volt együttműködési megállapodása, ugyanakkor a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás kapcsán a fogyasztók által elérhető kedvezmények körében az általa működtetett díjkalkulátor négy tarifával nem számolt.

A Netrisk azt is hangsúlyozta, hogy az általa működtetett portálon érhetők el a legkedvezőbb árak. Egyben árgaranciát vállalt azzal, hogy a fogyasztó számára megfizeti a többletköltséget akkor, ha a megkötött szerződés díja eltér a végleges díjtól, valamint díjkülönbözetet fizet abban az esetben, ha a fogyasztó az egyedi díjnál kedvezőbb ajánlatot tud bemutatni. Mindeközben a vizsgálattal érintett időszakban Netrisk portálja nem minden fogyasztó vonatkozásában tette elérhetővé az egyébként legkedvezőbb díjú biztosítást (például az egyik biztosító ún. „postás" kedvezményének alkalmazására a Netrisk nem volt jogosult).

Végül a vállalkozás azon tájékoztatása sem fedte teljesen a valóságot, mely szerint szolgáltatásának igénybevétele esetén 35 százalékos mértékű online kedvezmény érhető el a biztosítási díjakból. A fogyasztók az ilyen tartalmú közléseket úgy értelmezhették, hogy minden biztosító esetén 35%-os mértékű online kedvezmény érhető el a díjakból. Mindeközben egyetlen egy biztosító volt, amely kapcsán 35 százalékos mértékű online kedvezmény került érvényesítésre, az is a Netrisk közvetítésével létrejött biztosítási szerződések töredéke esetében.