Egyelőre nem érzékel jelentős visszaesést a magas árak miatt a töltőállomások forgalmában a Mol Nyrt. Kisebb csökkenésre akkor lehet számítani, ha az árak tartósan - több hónapon keresztül - magasan maradnak - mondta lapunknak Bacsur György kommunikációs szakértő. A prémium termékeknél valamelyest jobban eshet a forgalom, amennyiben huzamosan magas árszint alakul ki. A korábbi évek tapasztalatai alapján ilyenkor többször, alkalmanként kevesebbért tankolnak az autósok. A szakember bizonyos mértékig elképzelhetőnek tartja, hogy az árra érzékenyebb fogyasztók körében elindul a diszkont-töltőállomások felé való áramlás, azonban ennek tömegessé válására nem számít. A dízelolaj keresletének nagyobb részét üzleti felhasználók vásárolják, ezért ez erősebben reagál a gazdaság változására, mint az árakra.


A Shell Hungary felmérései szerint sem az ár az elsődleges tényező a vásárlók döntésében, sokat számít a lokáció és az üzemanyag minősége. A társaság üzemanyag-forgalma - jelentős mértékben a volt Tesco-kutak integrálásának köszönhetően - a múlt évben jelentősen növekedett. A prémium üzemanyagok vásárlóinál az ár még kevésbé befolyásolja a vásárlást. Egyre népszerűbbek viszont a benzinkutak akciói, többek között a Smart-pontokért igénybe vehető árkedvezmény lehetősége.


A Metro Kereskedelmi Kft. benzinkútjain áremelkedés idején a forgalom jellemzően nő - mondta lapunknak Krubl Yvette kommunikációs vezető. Ezzel együtt számos más tényező is befolyásolja a forgalmat. Diszkontárakkal dolgoznak az Auchan Magyarország áruházai mellett üzemelő töltőállomások is. Az év eleji nagy áremelés óta eltelt rövid idő azonban még nem adott alkalmat határozott tendenciák megállapítására, hiszen aki tehette, megtankolt korábban, esetleg némi tartalékot is hazavitt, így e készletek még a legtöbb esetben kitartanak - véli Gillemot Katalin szóvivő.