Az elmúlt időszakban jelentősen megváltoztak a vásárlók elvárásai: a fogyasztói igények között előtérbe kerültek az alacsony árak és az akciók. Nemcsak a kedvezmények és az olcsó termékek iránt nőtt meg az igény, de egyre többen vannak azok, akik a fenntarthatóbb, digitális megoldásokat is előnyben részesítik, már a bevásárlás során is.

Ezeket az átalakuló vásárlói elvárásokat figyelembe véve Magyarország legnagyobb diszkontlánca további akciókat, kedvezményeket kínál a Lidl Plus applikációban. Ezzel párhuzamosan pedig csökkenti a nyomtatott szórólapok példányszámát, ezzel redukálva a papírfelhasználást.

A Lidl Plus több, mint egy klímabarát akciós újság

Az áruházlánc vásárlóinak egyharmada már rendszeresen használja a bevásárlásokhoz a Lidl Plus applikációt. Ez nem véletlen: a mobilapp segítségével a vevők az akciós újságon felüli kedvezményekhez is hozzájutnak. Az applikáció ingyenesen letölthető, a regisztrációt követően pedig máris elérhetővé válik a digitális hűségkártya, amellyel kizárólagos kedvezményben részesülnek a vásárlók a fizetéskor.

A papíralapú akciós újságban szereplő kedvezményeken felül a Lidl Plus felhasználói hetente átlagosan 10-12 extra százalékos vagy fix összegű kuponnal spórolhatnak a bevásárlás során és minden vásárlást követően kaparós nyereménykártyában részesülnek, ami további kedvezményekhez juttathatja őket.

Az applikáció számos más funkciót is tartalmaz, amely megkönnyíti a bevásárlást, miközben a fogyasztói igényeknek eleget téve segít a spórolásban, és a papíralapú szórólapokkal ellentétben nem terheli a környezetet sem.

Újra itt a Kupon Plus és indulnak a nyereményjátékok

Hónapról-hónapra megújul a Kupon Plus is, ami bizonyos összeghatárok elérését követően ajándék terméket vagy extra számla végi kedvezményt ír jóvá a vevőknek. Emellett időről-időre indulnak pontgyűjtő nyereményjátékok is, így akár 200 ezer forintot is lehet nyerni.

Érdemes figyelni arra is, hogy a kedvenc áruház helyesen legyen megadva az applikációban, hiszen egyedi bolti akciók is előfordulhatnak, amelyről csak azok a felhasználók értesülnek, akik az érintett üzletet jelölték meg kedvencnek.

Szintén különlegesség, hogy az alkalmazás nem csak a Lidl áruházakban használható. A vállalat partnerei által biztosított ajánlatok további kedvezményeket nyújtanak a Lidl Plus felhasználók számára, a mindennapi szükségletektől kezdve egészen a szezonális kényeztetésekig.

Most az infláció alakítja a vásárlói szokásokat

Ma már a legfontosabb tényező a bevásárlás során, hogy mennyibe kerülnek a termékek és milyen akciókkal csökkenthetők a kiadások. Egyre több vásárlónak fontos, hogy a digitális csatornákon, vagyis a közösségi oldalakon és applikáción keresztül előre megtervezhessék a bevásárlást.

Az elmúlt egy évben meredeken emelkedő infláció hatására egyértelműen elsődleges vásárlói szemponttá vált, hogy a bevásárlás mennyibe kerül. A vevők egyre árérzékenyebbek, így kiemelten fontossá vált az ár-érték arány: sokan a márkatermékek helyett a garantáltan jó minőségű, ám olcsóbb, saját márkás termékek felé fordultak.

Az árérzékenység erősödésének egy másik hozadéka pedig az akciók és a kedvezmények iránti nagyobb érdeklődés.

A Lidl mindig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy vásárlóinak minden esetben a legjobb áron kínálja termékeit, de az egyre árérzékenyebb vásárlók a jelenleginél is több akciót és kedvezőbb árakat várnak el. Az áruházlánc célja pedig, hogy a fogyasztói igényeket kielégítse, a vásárlók elvárásainak változásaira azonnal tudjon reagálni.

Ezek az elvárások pedig most elsősorban a minél szélesebb körben elérhető és bővülő akciós árukínálatot, valamint az egyedi kedvezményeket jelentik.

Nemcsak az akciókkal és a kedvezményes árakkal találkoznak szívesen a vásárlók, de ma már a legtöbben a különböző digitális csatornákon keresztül tájékozódnak arról, hogy mit, hol és mennyiért lehet a legkedvezőbb áron beszerezni.

Az infláció miatt a vevők elsődleges szempontja, hogy minél olcsóbban jusson hozzá a jó minőségű élelmiszerhez
A vevők elsődleges szempontja a bevásárlás során, hogy minél kedvezőbb áron jussanak hozzá a jó minőségű termékekhez
Kép: Lidl Magyarország

A vállalat már régóta erősíti online jelenlétét, így a vásárlókat évek óta arra ösztönzi, hogy a papíralapú szórólap helyett inkább iratkozzanak fel az áruházlánc elektronikus hírlevelére, hogy elsőkézből értesülhessenek az akciókról, figyeljék az akciós újságok digitális változatait a lidl.hu weboldalon, vagy használják a Lidl és a Lidl Plus alkalmazásokat, ahol szintén megtalálhatóak online az akciós szórólapok.

Prioritás a környezetterhelés csökkentése

A piacvezető Lidl célja, hogy az akciós szórólapoknál egyre több vásárló részesítse előnyben a digitális változatot, így a kevesebb papír felhasználásával óvva a környezetünket.

A vállalat idén jelentősen csökkentheti környezeti lábnyomát, mivel akár 3500 tonnával is mérsékelheti papírfelhasználását. A nyomtatott szórólap az üzletekben továbbra is elérhető azok számára, akik ragaszkodnak a megszokott akciós újsághoz.

A cikk a Lidl Magyarország támogatásával jött létre.