A várakozásoknak megfelelően alakult a Vegyépszer Rt. álláspontja a folyamatban lévő autópálya-építésről szóló közbeszerzési pályázatokkal kapcsolatban. A cég nem tud indulni az újabb autópálya-szakaszok – három autópálya és egy autóút – építésére kiírt tenderen, mivel nem képes referenciaként felmutatni kétszer tíz kilométernyi, 2001 végéig befejezett autópályát – mondta Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese a tegnapi sajtótájékoztatón lapunk kérdésére. Továbbra is kérdéses viszont, hogy konzorciumi partnerként részt vesznek-e a beruházásokban, a cégvezető az erről szóló felvetésre ugyanis nem kívánt reagálni. Farkas hangsúlyozta, a következő pályázaton vélhetően már önállóan is részt vehetnek, hiszen novemberre már lesz kész munkájuk, éppen az M3-as mostani szakasza. Az eredeti november végi határidőhöz képest már november elején is átadhatja az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti mintegy 60 kilométeres szakaszát, valamint a Miskolcig haladó M30-as első, 5,5 kilométeres szakaszát a Vegyépszer Rt., a Betonút Rt. és a Magyar Hídépítő Konzorcium alkotta Magyar Autópálya Építő Konzorcium. Farkas az oszlári Tisza-hídnál tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új szakaszon a készültségi fok meghaladja a 90 százalékot. A mintegy 70 milliárd forint beruházási költségnek több mint 90 százalékát használták fel ez idáig az építők. Tulajdonképpen elkészült Polgár és Oszlár között a Tisza-híd, valamint a Hortobágyi Nemzeti Parkon keresztül haladó mocsárréti híd is. A társaság a tavalyi 95 milliárd forint árbevétel után idén várhatóan 145 milliárd forintra tesz szert, ebből 115-120 milliárd folyik be az útépítésből. E bevételekből a Betonút és a Ganz Acélszerkezet Rt., mint konzorciumi társak részére 60 milliárdot utalnak át. Jövőre a Vegyépszer 80 milliárd körüli árbevételre számít, ebből hozzávetőleg 60 milliárd származik útépítésből.