Általánossá vált az internet használata a mikro- és kkv-banki ügyfelek körében − derült ki a pénzintézetek lapunknak adott válaszaiból. A kisvállalati ügyfelek kedvelik a számukra kedvezőbb és kényelmesebb elektronikus megoldásokat, amelyek egyszersmind gyorsítják is pénzügyeik intézését − érveltek az UniCredit szakértői, amelyhez az Ersténél azt is hozzátették, hogy a bankok döntő része az árazással is igyekszik az ügyfeleket az elektronikus csatornán történő bankolásra, tranzaktálásra késztetni. A legrosszabb arányról az MKB-nál számoltak be, válaszuk szerint náluk mindössze 30 százalékot tesz ki az interneten bonyolított tranzakciók aránya. A CIB és a Citibank kkv-ügyfelei ugyanakkor több mint 90 százaléka használja napi ügyeinek intézésére ezt a csatornát. Komoly előnyt jelent − hívták fel a figyelmet a Citibanknál −, hogy a technika (és a biztonság) fejlődésével ma már az online bankok könnyen elérhetőek a pénzintézetek honlapjáról, legtöbb esetben még telepítésre sincs szükség, azaz bárhonnan és bármikor hozzáférhet az ügyfél a számláihoz, intézheti pénzügyeit.

Érdekes megfigyelés, hogy miközben terjed az internetbank, egy bizonyos szegmens továbbra is a hagyományos, személyes bankolást, papíralapon történő ügyintézést részesíti előnyben. A Budapest Banknál − miközben a kkv-ügyfelek 90 százaléka már netbankol − a mikrovállalkozások nagyjából 30 százaléka még mindig hagyományos módon intézi banki tranzakcióit. Ez a Raiffeisen Bank szakértőinek álláspontja szerint összefüggésben lehet azzal, hogy a vállalkozások még minding jelentős készpénzhányaddal dolgoznak, ami egyes iparágakban elérheti a 40-50 százalékot is. Hasonló tapasztalatokról számoltak be a Volksbankban is: az ügyfelek nagy csoportját azon családi és mikrovállalkozások alkotják, amelyek jellemzően készpénzforgalmat generálnak a bankban − esetükben az internetes bankolás nem számít alternatívának.

QP | Quality Placement