A korábbi időszak felfutása után 2012 első negyedévében mintegy 12 százalékkal mérséklődött a gépjárműátírások száma. A visszaesés mögött feltehetően az autófenntartás egyre növekvő terhei - a magas üzemanyagárak, a baleseti adó, a hatóságok egyre szigorodó és egyre magasabb büntetésekkel járó szabálysértési bírságai - állnak, de nem tesz jót a bizonytalan gazdasági környezet és a megjelenő új adóterhek sem.
Az év első három hónapjában 90 285 gépkocsit írtak át új tulajdonosra, míg egy évvel ezelőtt ez a szám 102 533 darab volt. A regisztrációs adó változása miatt ugyanakkor külföldről az év eleje óta több autót hoztak be hazánkba. Az import mellett az export is egyre nagyobb szerepet kap, mivel egyre nő azoknak a száma, akik külföldre adnak el autókat - hangsúlyozta Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

A legnépszerűbb itthon továbbra is az alsó-középkategória, hiszen a teljes mennyiség 30 százalékát adták ezek az autók, igaz, nem sokkal maradnak le a kis autók a maguk 27 százalékával.

A hazai autópark sajnos nem fiatalodik látványosan, az újautó-eladások komoly visszaesése mellett a használtautó-piacon megvásárolt autók több mint 50 százaléka tíz évnél idősebb, míg a négyévesnél fiatalabb járművek aránya mindössze az öt százalékot érte el - emelte ki Horváth Zoltán. Ez pedig azt mutatja, hogy hiánycikknek számít a fiatal, jó minőségű gépkocsi, ugyanakkor igény lenne ezekre az autókra, különös tekintettel a magánszemélyek körében, mivel számukra nehezebben elérhetőek az új autók.
Legolvasottabb

Figyelmeztetést kaptak a kínai vakcinával oltottak: "védekezzen úgy, mintha nem lenne beoltva"

Megjelent a brazil vírus a régióban, de ez nem minden

Durva eladási hullám indult az ingatlanpiacon

Kiderült, kik utasítják el az oltást és miért

Balul sülhet el az európai koronavírus-igazolvány

A taj-szám nélkül is jár az oltás

10 milliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán

Johnson & Johnson-vakcina: megszólalt az Európai Gyógyszerügynöség
