A csalók egy már jól ismert módszerrel, az adathalász e-mailek segítségével próbálják megtéveszteni a banki ügyfeleket.

Újabban az Erste Bank nevében küldenek e-mailt arra hivatkozva, hogy a George App le fog járni, és egy linken keresztül újra kell regisztrálni a szolgáltatást – szerepel a figyelmeztetés az Erste Bank hivatalos honlapján. 

Természetesen az Erste Banknál soha, semmilyen esetben nem kérjük a George App újra regisztrálását és az azonosítók, jelszavak megadását e-mailben küldött linken keresztül

– hívják fel az ügyfelek figyelmét a bank oldalán az Erste munkatársai, akik hozzáteszik: amennyiben az ügyfél telepíti a George Appot, az azonosítókat minden esetben a letöltött alkalmazáson keresztül kell megadni. 

A pénzintézet munkatársai tehát arra figyelmeztetnek: ha e-mailben azt kérik tőlünk, hogy egy linke kattintva adjuk meg az adatainkat, az minden esetben adathalászat

Éppen ezért ne kattinsunk semmiféle ilyen típusú linkre, és pláne ne adjuk meg ott az adatainkat.

A csalók a hamis linken keresztül a telepítéshez szükséges jelszavakat kérik el és nem megújítás történik, hanem egy új alkalmazás telepítése, melynek segítségével akár utalhatnak is az áldozatul esett banki ügyfél számlájáról. 

Ezek után amire figyeljünk: 

 

  • az e-mail szövegét általában valamilyen fordító alkalmazással készítik, ezért a nyelvezete legtöbb esetben magyartalan;
  • fogjunk gyanút, ha a link URL-címe nem a hivatalos Erste Bank oldalra navigál;
  • az Erste Banknál soha, semmilyen esetben nem kérik az alkalmazás újra telepítését, annak lejárata miatt;
  • fogjunk gyanút, ha a feladó e-mail címe nem az Erste Bank e-mail címe (@erstebank.hu);
  • az e-mailt többször elküldik rövid időn belül, és mindig azonnali cselekvésre próbálnak ösztönözni. 

 

Ha bármilyen gyanús esetettel találkozunk vagy elbizonytalanodunk, hívjuk, keressük a bankot a hivatalosan megadott csatornáin, kéri szintén az Erste, amely ITT bemutatta a tipikus csaló e-mailt is.