A bank informatikai és bankbiztonsági részlegének vezető tanácsadója, Sonjic László elmondta, hogy a kutatásban részt vevők harmadának fontosabb a kényelem, mint a biztonsági óvintézkedések betartása.

Ez a 30 éves kor alattiakra sokkal jellemzőbb, ebben a körben 44 százalék jelezte, hogy a kényelemből nem engedne, így azonban olyan veszélynek teszik ki magukat, mintha az autóban nem kötnék be a biztonsági övet, mert kényelmetlen.

Fontos a hatékony pénzügyi védekezés

A bűnözők elleni védekezés egyik lényeges eleme a vásárlási limit beállítása, értesítés igénylése minden számlát érintő pénzmozgásról és a számlakivonat ellenőrzése. Telefonos megkereséseknél a banki ügyintéző kizárólag az ügyfél nevét, anyja nevét, születési helyét és idejét kérdezi meg, a bankkártya adatokat és internetbanki belépési azonosítókat kizárólag a csalók firtatják.

A jelszavak rendszeres változtatása csökkenti a felhasználói fiókok feltörésének veszélyeit, nem szabad ugyanakkor azonos jelszavakat használni különböző fiókokhoz. A telefonos csalók gyakran arra játszanak, hogy ijedtében hozza meg az áldozat a gyors döntést.

Az OTP Bank pénteki közleményében pedig arra figyelmeztetett, hogy csalók Csányi Sándor elnök-vezérigazgató nevét és fotóit használják fel arra arra, hogy gyanútlan embereket tőrbe csaljanak, valószínűtlen hozammal kecsegtető, befeketésnek álcázott ígéretekkel megszerezzék az adataikat és a pénzüket.