Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A metróállomások mind építészetileg, mind műszakilag megújultak. A felújításnak köszönhetően akadálymentesen elérhetővé váltak, aminek érdekében a már megismert ferdeliftek mellett a Nyugati pályaudvarnál az aluljárószint és a felszín között egy hagyományos lift is épült. A két belvárosi állomás átadásával párhuzamosan két hagyományos lift megépítésének köszönhetően a Dózsa György út metróállomás megközelítése is akadálymentes lett.

BKV vezérigazgatója, Bolla Tibor beszédében kiemelte a rekonstrukció jelentőségét, hiszen annak köszönhetően hazánk legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszere újult meg, ahol az átlagos utasszám egy munkanapon 500 ezer fő. Az elvégzett munka nagyságát érzékeltetve elmondta, a megújult oldalfal- és padló burkolatok 57.900 négyzetmétert tesznek ki, ami körülbelül nyolc és fél focipálya mérete, és a lecserélt erősáramú vezetékek 1910 kilométeres hossza Budapesttől Barcelonáig érne.

A munkálatok a végükhöz közelednek, ezért a cégvezető az utazóközönség türelmét kérte a Nagyvárad tér és Lehel tér állomások májusi átadásáig, amikortól egy teljesen felújított, modern, teljes hosszában akadálymentes M3-as metróvonalat vehetnek majd birtokba az utasok.

Bolla Tibor
Bolla Tibor
Kép: BKV Zrt.

„Ez a fejlesztés az egész ország érdekét szolgálja”

Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter szerint az M3-as metróvonal rekonstrukciója jól példázza, hogy lehetnek ugyan politikai és stratégiai jellegű viták az együttműködő felek között, de a lényeg mégis az, hogy ez az együttműködés létrejött.

Habár ez a fejlesztés Budapest területén valósult meg, de nem csak Budapest érdekét szolgálja, hanem az egész országét és az Európai Unióét is

– írta közösségi oldalán a miniszter.

Újra a teljes vonalon jár az M3-as metró

Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg:

 

  • A Lehel téri metróállomás környéke észak felől a Lehel térig meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal, a Nyugati pályaudvar felől pedig az M14-es állomáspótló autóbusszal érhető el.
  • A Nagyvárad tér és környezete a Népliget felől továbbra is az M30-as állomáspótló busszal, a belváros felől a 23-as villamossal, a Keleti pályaudvar felől a 23-as és a 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől pedig MOL Bubival, vagy gyalog közelíthető meg.

 

Hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni. Hétvégén csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, a Göncz Árpád városközpont, és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

Az M3-as metró közlekedési rendjének változásához igazodva már március 18-án, szombattól módosult a metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedési hálózat, amelyről társadalmi egyeztetést tartott a BKK, és amelynek eredménye a társaság oldalán ismerhető meg.