Túllépte az MSZP a törvény által engedélyezett kampányköltési szintet, a februári reklámköltésekkel és a március 15-i ünnepségekkel együtt eddig összesen közel 584 millió forintot költött a párt saját maga népszerűsítésére - derül ki a Transparency International Magyarország, a Freedom House és az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet által működtetett Kepmutatas.hu adataiból.

A Fidesz 327 milliós eddigi kiadásai után már csak 60 millió forintos további törvényes költés áll rendelkezésre.

Az MDF 130,6, a Jobbik 106,2, az LMP 53,6, az SZDSZ 32,6 millió forintot költött eddig a virtuális kampányszámla adatai alapján, összességében 1,2 milliárd forintot fordítottak a pártok kampányaikra.

A szocialista párt köztéri kampányeszközökre februárig 258, a Fidesz pedig 81 millió forintot szánt.

A napilapokban megjelent hirdetések - a szintén februárig rendelkezésre álló adatok szerint - az MSZP-nek 65, a Fidesznek 15 millió forintjába kerültek, lakossági fórumokra viszont a jobboldali párt költött többet, közel 8 millió forintot, szemben az MSZP 4, a Jobbik 8,5 milliós összegével.

Postai levelet az MSZP 27, a Fidesz 44, a Jobbik 13, az MDF pedig 12 millió forint értékben használt fel, de erre az eszközre költötte az SZDSZ is összes eddigi kiadása közel harmadát, 11 millió forintot.

A mobiltelefonos üzenetek, illetve telefonhívások közel 48 millió forinttal növelték a szocialiták és a Fidesz, 27 millióval az MDF, 11-gyel a Jobbik, illetve 7 millió forinttal az SZDSZ költéseit. Szórólapokra és egyéb kiadványokra a Fidesz közel 100, az MSZP 70, a Jobbik 50, az MDF 16, az SZDSZ 15, az LMP pedig 10 millió forintot költött.
QP | Quality Placement