Az Audinál 2021 nyarán kezdődtek az előkészítő munkálatok. A karosszériagyárban, a lakkozóban és a szereldében azóta folyamatos a felkészülés a Terramar gyártására.

Áprilisban a modell gyártási integrációja miatt a gyártósoron két hét termelési szünetet tartottak. Nagyrészt akkor telepítették a berendezéseket.

Terramar lesz a Cupra utolsó olyan autója, amely belsőégésű motorral érkezik, vagyis minden, ami utána következik, tisztán elektromos felállású lesz.

Néhány kisebb volumenű munka még hátra van, a próbagyártás hamarosan elkezdődik.

A modell első darabja 2024-ben gördül le a győri gyártósorról

– közölte a győri székhelyű járműgyártó vállalat.

Tavaly 220 millió euró értékben hajtottak végre beruházásokat, amelyből a Cupra előkészületeire is jelentős összegeket fordítottak – mondták.

A közlemény idézi Les Zoltánt, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagját, aki szerint az új modellt a meglévő gyártási infrastruktúrába integrálják.

Hogy miért éppen nálunk, Győrben gyártják majd a spanyol származású autót, arra a Totalcar korábbi cikke adja meg a választ: A Terramar ugyanis elég egyértelmű Audi Q3 rokonságot mutat, így a közös összeszerelés üzletileg nyilván kedvező a teljes VW csoport számára.

A munkavállalókat 2022 szeptembere óta workshopokon és tréningeken készítik fel, ugyanakkor a kísérleti autók összeszereléséből is tapasztalatot gyűjthettek.

A Terramar modell termékadottságainak megismeréséhez több mint kétszáz munkavállaló számára biztosítanak további képzéseket, egyebek mellett az új robotok működésének elsajátításához. Példaként említik, hogy a lakkozóüzemben egy új robotcella végzi majd a modell acélból készült motorháztető tömítését.

Az Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Tavaly 8,436 milliárd euró árbevételt ért el a vállalat, adózott eredménye 2022-ben 343 millió euró lett. Az előző évben 1 677 545 motort gyártottak Győrben, járművekből pedig 171 134 darab készült.

A Cupra és az Audi Hungaria története egyébként nem most kezdődött, ugyanis a Cupra Formentor modelljeit Győrben gyártott öthengeres benzinmotor hajtja.

 

Volt kihívás bőven, de stabil évet zárt tavaly az Audi

2022-ben több mint 8,4 milliárd eurós árbevétele volt az Audinak a 2021-es 7,4 milliárd euró után. Az Audi Hungaria a magyar export 8 százalékát adja - hangzott el az évértékelő sajtótájékoztatón. Három évtizede vetette meg a lábát Győrben az autógyártó, akkor egy 14 focipályányi területet vettek meg, ma 700 focipályányi területen zajlik autógyártás. Bővebben>>>