A japán Kjúsú Egyetem kutatói szerint a legtöbb kérdés az elektromos és benzines autók kapcsán a károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-hatékonyság körül zajlik. Bár a villamos energia és a hidrogén tisztább energiaforrások, ezeknek a járműveknek az elkészítéséhez még mindig sok energiára van szükség. A kutatók azt találták, hogy ha a régi, energiahatékonyabb autókat tovább az utakon tartjuk, az jelentősen csökkenti a széndioxid-kibocsátást, annál lényegesen jobban, mintha a zöld technológiára való átállást sürgetnénk - idézi a kutatás eredményeit a greenfo.hu.

Minél gyorsabban cserélünk le egy autót, annál több a károsanyag-kibocsátás. Ez az elektromos autóknál is így van, ha a kereslet megnő irántuk, az több gyártással, és több kibocsátással is jár. Emellett pedig hulladékot generálunk a régi autó elhagyásával.

Az autó kibocsátása nemcsak a benzin égetését jelenti, hanem az egész élettartamra vonatkozó káros anyagokat: a gyártástól kezdve a szállításon át a hulladéklerakókig mindent. Ha Japán üvegházhatású-gázt kibocsátó képességét nézzük, 4 százalék jön az autókból, ennek a 4 százaléknak pedig mindössze 40 százaléka az üzemanyag-kibocsátás, a többi a gyártás, szállítás és társaik.

A Study Finds szerint a kutatási eredmények azt mutatták, hogy ha a japánok csak tíz százalékkal tovább tartanák az utakon az autóikat, az már összesen 30,7 millió tonna üvegházhatású gáz hiányát jelentené. Ez a széndioxid-kibocsátások egy százaléka. A szakértők megállapították, hogy az új autók vásárlása a gyártás miatt több károsanyag-kibocsátással jár, mintha a benzines vagy dízeles kocsikat tovább használnánk.