A KDB elnöke kezdeményezett eljárást a döntőbizottságnál két hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás ellen. Az első az M7 autópálya esztereregnyei mérnöksége miatt indult. Az előzményekhez tartozik, hogy az NA Zrt. még 2004 júniusában szerződést kötött a Metróber Kft. - Óbuda-Újlak Rt. konzorciummal az M7 autópálya Balatonkeresztúr - Becsehely közötti szakasza tervezési-kivitelezési munkáinak mérnöki felügyeletére. Időközben kiderült, hogy az említett helyen autópálya mérnökséget kell építeni, és miután a közbeszerzési törvény az előre nem látott kiegészítő beruházásokra megengedi a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást, eszerint folytatták le rá a közbeszerzést. A döntőbizottság viszont úgy vélte, hogy a mérnökségi telep megépítése már az első szerződés megkötésekor is nyilvánvaló volt, hiszen az autópályákon 60 kilométerenként kötelező ilyet létrehozni. Legfeljebb a konkrét hely lehetett kétséges, de ettől függetlenül az objektum mérnöki felügyeletét már az első szerződésbe is bevehették volna. Miután ezt nem tették meg, le kellett volna azt választani az első szerződésről, és nyilvános közbeszerzésen meghirdetni. Az autópálya és egy mellette épülő létesítmény ugyanis nem függ annyira szorosan össze, hogy ebből a szempontból együtt kelljen kezelni - szól a KDB indoklása. Hasonló történt az Ordacsehi-Balatonkeresztúr közötti szakaszon, a fonyódi mérnökséggel kapcsolatosan. Ott a mérnöki felügyeletre eredetileg az Utiber Kft.-vel kötött szerződést az NA Zrt., amit most kiterjesztett a mérnökség építésére is. A KDB a büntetések kiszabása mellett a másodszor megkötött szerződéseket érintetlenül hagyta.